לזכרו של עו"ד נפתלי ליפשיץ ז"ל

נסתלק מאתנו לפני מספר ימים אחד מגדולי עורכי-הדין. תלמיד חכם גדול ואיש אשכולות - עו"ד נפתלי ליפשיץ ז"ל.

הוא היה בעל בקיאות עצומה במשפט הישראלי, האנגלי והעברי - בעל הספרייה הפרטית הגדולה בארץ - ושילב באישיותו מיזוג נדיר של עורך דין ותלמיד חכם. עורך דין בעל השכלה רחבה בכל תחומי המשפט הישראלי והכללי ותלמיד חכם אשר החל את יומו בשעה 04:00 לפנות בוקר בלימוד ותפילה בציבור.

עו"ד ליפשיץ היה שותף ומייסד של משרד סלומון-ליפשיץ, מהמשרדים הוותיקים והגדולים בארץ, הופיע במספר רב של משפטים מפורסמים וביניהם פרשת השוחד במשרד הבריאות בשנות ה-60, פרשת חברת נתיבי נפט לאחר מלחמת ששת הימים, המשפט בעניין זיכיון מפעלי ים המלח ואחרים. בין לקוחותיו הבולטים היו בנק לאומי, חברת החשמל, בתי הזיקוק, עיריית חיפה, חברת הדלק פז, מפעל שמן, הטכניון ואחרים.

על מעמדו בצמרת המשפטית של מדינת ישראל ניתן ללמוד גם מההצעה שהוא סירב לקבלה, לפני למעלה מ-20 שנה, לשמש כשופט ביהמ"ש העליון. הוא הופיע בשורה ארוכה של הליכים בביהמ"ש העליון בהם ניתנו פסקי דין חדשניים אשר קיבלו את עמדותיו והכפיפו לא אחת את לשונם הברורה של החוק והחוזה לתכליות שמעל ומעבר להם.

הופעותיו בבתי המשפט הצטיינו בסגנון רהוט, ציטוטי פסיקה של בתי המשפט בארץ ובחו"ל, וזאת כשהוא זוכה ליחס של יראת כבוד מצד באי-כוח ובעלי הדין שכנגד.

עו"ד ליפשיץ תרם מניסיונו וחוכמתו במישורים ציבוריים שונים. בין השאר שימש כיו"ר הוועדה הציבורית לחקר הפיגוע במעלות. נפילתו של בנו מאיר ז"ל במלחמת יום הכיפורים גרמה לו לסרב להיות חבר ועדת אגרנט לחקר המחדל במלחמת יום הכיפורים. לאחר מכן ייסד את מכון מאיר בירושלים, הנקרא על שם בנו.

הציבור הישראלי בכלל וציבור השופטים ועורכי הדין בפרט נפרדו השבוע מאדם יקר ועורך דין גדול, אשר זכה לתרום רבות למורשת המשפט הישראלי.

יהי זכרו ברוך. «עו"ד ערן פלס «לזכרו של עו"ד נפתלי ליפשיץ ז"ל «