לנאופטיקס מסיימת את 96' עם הפסד כבד וצפי לצמיחה של %50 ב-97'

החברה מקווה כי מוצרי מיתוג ואינטרנט יובילו את הצמיחה * לנאופטיקס קיבלה אישור מביהמ"ש המחוזי לרכוש חזרה את מניותיה

מוזר לכתוב על חברה שהוקמה בתחילת העשור וכבר מוכרת בקצב של 20 מיליון דולר בשנה כאכזבה, אבל זה טבעו של עולם ההיי-טק. חברת תקשורת הנתונים לנאופטיקס דורכת במקום כבר שלוש שנים, שהיו רוויות בתקוות שהכזיבו לפריצה בזכותם של מוצרים חדשים. ב-95' זה היה מוצר לחיבור סניפים מרוחקים ושיתוף פעולה עם סיסקו. ב-96' זה היה אמור להיות מתג לסביבת טוקן רינג, שהוצאתו לשוק התעכבה.

וכך לנאופטיקס מסיימת את הרבעון האחרון של 96' עם הפסד של 3.8 מיליון דולר וירידה של %12 בהכנסות, שהם ירידה של יותר מ-%25 בהכנסות בתחום תקשורת הנתונים המסורתי.

אבל לנאופטיקס גם מסיימת את 96' המאכזבת עם תקוות מחודשות וציפיות לפרוץ מחדש ב-97'. במהלך שיחת ועידה שקיימה הנהלת החברה עם אנליסטים ומשקיעים בסוף השבוע היא השמיעה מספר הצהרות אופטימיות שטבען האגרסיבי לא אפיין עד כה את תוכן השיחות של החברה עם נציגי שוק ההון.

מנהלי לנאופטיקס הצהירו כי החברה מקווה לסיים את 97' עם גידול משמעותי בהכנסות, שדיוויד זליגמן, המנהל הפיננסי של החברה, מגדיר כ-%50 לפחות. עפ"י תחזית זו החברה אמורה לסיים את השנה עם הכנסות של כ-30 מיליון דולר. בלנאופטיקס צופים כי גידול זה יגיע משלושה כיוונים.

ראשית, תחום האינטרנט אליו פנתה החברה לפני כשנה וחצי ושכנראה מתחיל להניב פירות. חטיבת התוכנות לאינטרנט אחראית לכ-%15 מהכנסות החברה לרבעון, לעומת %5-%10 ברבעון השלישי של 96'. עיקר ההכנסות בתחום זה נובעות ממשפחת מוצרי הגרדיאן, שמספקים אבטחה למשתמשי האינטרנט, אבל בחברה מדגישים כי גם תחום התוכנות למשלוח פקסים דרך האינטרנט רשם הכנסות.

התוכנית העיסקית של החברה לשנה צופה כי הגרדיאן יתרום %25 עד %35 מההכנסות לשנה - כלומר הוא אמור לצמוח לרמה מינימלית של 7.5 מיליון דולר. תחום הפקסים צפוי לתרום כ-%10, כאשר מוצרי תקשורת הנתונים המסורתיים אמורים לתרום כ-%40 מההכנסות.

יתרת ההכנסות צפויה להגיע ממתג הטוקן רינג שיצא לבסוף לשוק והחל להימכר וממשפחת מוצרי מיתוג חדשה אותה פיתחה החברה ושתוצג בחודש מארס. מוצרים אלה כוללים מתג לסביבת איתרנט לרשת תקשורת נתונים מקומית מלאכותית. החברה מאמינה כי מוצר זה ירכז תשומת לב רבה, ובלנאופטיקס מעריכים כי משפחת מוצרי המיתוג תתרום כ-%25 עד %35 מההכנסות לשנה.

את הרבעון הראשון של השנה, הזהירו בחברה, היא תסיים בהפסד גבוה בשל השקעות בשיווק ובתערוכת סביט. אבל במקביל לנאופטיקס מצפה להציג ברבעון זה גידול בהכנסות, שיפור בתמהיל המוצרים ושיפור בשולי הרווח הגולמי.

כפי שבוודאי שמתם לב מהרוח הכללית שנושבת מתחזית זו, בלנאופטיקס מצפים לעתיד ורוד ורוצים שהדבר יבוא לידי ביטוי במחיר מניות החברה. זליגמן אומר כי "אנו חושבים שאנו מאוד אגרסיביים". החברה הצהירה בעבר כי היא מעוניינת לרכוש חזרה עד %10 מהונה. עד כה הדבר לא אירע משום שכחברה ישראלית אסור לה לרכוש חזרה את מניותיה.

אולם לנאופטיקס פנתה בנידון לבית המשפט המחוזי בת"א ואכן קיבלה בשבוע שעבר אישור עקרוני שכזה, שלמיטב ידיעתנו הוא הראשון מסוגו בארץ. זליגמן מסביר כי בית המשפט דרש מהחברה אישור מרשם החברות, מנאסד"ק ומנושיה. "אין לנו", הוא אומר, "חובות לטווח ארוך, אבל כדי לעמוד בדרישה שילמנו את כל חובותינו לספקים ושילמנו שכר דירה שנה קדימה. זו גם הסיבה לירידה של 6 מיליון דולר ביתרות המזומנים שלנו".

אבל נראה שהמאמצים נשאו פירות, שכן זליגמן מספר שבשבוע שעבר קיבלה החברה אישור מבית המשפט לרכוש חזרה את מניותיה. האישור העקרוני מותנה בכך שבחלוף 30 יום מפרסום הודעה לציבור על הרכישה הקרבה לא תובע התנגדות מצד נושי החברה. זליגמן אומר כי בימים הקרובים החברה תפרסם מודעות כאלו ולאחר מכן תחל ברכישה חזרה של מניותיה. «עמנואל תימור «לנאופטיקס מסיימת את 96' עם הפסד כבד וצפי לצמיחה של %50 ב-97' «החברה מקווה כי מוצרי מיתוג ואינטרנט יובילו את הצמיחה * לנאופטיקס קיבלה אישור מביהמ"ש המחוזי לרכוש חזרה את מניותיה