מולה סנטר נקלעה לקשיים; החברה תצמצם פעילות ותפטר עובדים

צברה התחייבויות של 21.6 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של 97' * הערכות: עלות החדרת המותג שיסיידו והפעלתו הסבו את עיקר ההפסד

חברת מולה סנטר נקלעה לקשיים בתזרים המזומנים שלה, עקב ירידה במחזורי המכירות בחודשים האחרונים. כך הודיעה היום (ב') הנהלת החברה. לדברי ההנהלה, תושלם בקרוב תוכנית הקיצוצים וההתייעלות, שתובא לאישור דירקטוריון החברה בתוך ימים ספורים. בשלב זה הסכימו בעלי מניות, המועסקים בחברה, להשהות את תשלום שכרם. מדוחו"ת החברה עולה, כי התחייבויות החברה מגיעות לכ-21.6 מיליון שקל ל-9 החודשים הראשונים של 97'.

גורמים המקורבים למולה סנטר אמרו ל"גלובס", כי החברה השקיעה סכומי כסף נכבדים החדרת המותג "שיסיידו" ומותגים נוספים. החברה בנתה בהשקעה גדולה מרכז גדול של שיסיידו בשדרות שאול המלך בתל-אביב. לדברי אותם גורמים, במסגרת תוכנית ההתייעלות יפוטרו עובדים ותצומצם הפעילות, אך החברה תמשיך לפעול. כיום עובדים בחברה כ-500 עובדים, בהם פרי-לנסרים.

על פי הדוחו"ת של מולה סנטר ל-9 החודשים הראשונים של 97', עמדו מכירות החברה על כ-33 מיליון שקל, לעומת מכירות של 38.5 מיליון שקל ב-96'. ההפסד ב9 החודשים הראשונים ב-97' עמד על 1.4 מיליון שקל.

בדו"חותיה טענה החברה, כי המיתון השפיע על מכירות החברה. הפסדי החברה נובעים מהוצאות ניהול והפעלה שוטפת של מערך "שיסיידו", הפועל כיום עבור נקודת מכירה מרכזית אחת ונקודות בודדות ברשתות.

מולה סנטר נמצאת בבעלות החברה לישראל (%16), ידיעות אחרונות (%15.7) משפחת עשת (%37) ויל"ר (%4.11). לפני כ-3 חודשים מונה משה בז'ז'ינסקי למנכ"ל מולה סנטר, במקום צביקי עשת ששימש בתפקיד זה בשנים האחרונות. עשת מונה ליו"ר דירקטורין החברה. היום לא ניתן היה להשיג אותו. בז'ז'ינסקי שימש בשנים האחרונות כמנכ"ל אינטרביוטי ועזב לאחר שחברת לוריאל, בעלת השליטה באינטרביוטי, הכניסה מנכ"ל משלה. בעת כניסתו של בז'ז'ינסקי לתפקיד נמסר, כי המינוי הוא חלק מהיערכות החברה להרחבת תחום מכירת מוצרי האיפור והקוסמטיקה של שיסיידו ושל "פרופשיונל קוסמטיקס" ברשתות השיווק.

ביוני 97 פורסם ב"גלובס", כי כי דיפלומט, סנו וסופר-פארם מתעניינות ברכישת מולה סנטר.

מולה סנטר פועלת במספר תחומים: הדרכה לקהל הרחב, בתי ספר מקצועיים לאיפור, קוסמטיקה, סטיילינג ומכירת מוצרים. כן מחזיקה החברה בזיכיון השיווק וההפצה של מוצרי שיסיידו במרכז שהוקם לצורך זה. במהלך הרבעון השלישי של 1997 החלה החברה בפתיחת נקודות מכירה של מוצרי שיסיידו ומוצרי פרופשיונל קוסמטיקס במספר נקודות מכירה ברשתות המשביר לצרכן וסופר-פארם. לאחרונה נסגרו שני מרכזים של החברה וכיום פועלים 6 מרכזים של מולה סנטר.

על פי הסכם שנחתם עם מועדון לאשה, הועברו לחברה עסקי המועדון, הכוללים בעיקר את בית הספר לקוסמטיקה מקצועית והזכויות לשימוש בשם המסחרי "מו עדון לאשה", שהיווה בשנים האחרונות את המתחרה העיקרי לפעילות החברה בשטח הדרכת הקוסמטיקה המקצועית. מלוא הבעלות על בית הספר לקוסמטיקה נרכשה ב-96'. «מאת זהבה דברת «מולה סנטר נקלעה לקשיים; החברה תצמצם פעילות ותפטר עובדים «צברה התחייבויות של 21.6 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של 97' * הערכות: עלות החדרת המותג שיסיידו והפעלתו הסבו את עיקר ההפסד «מאת זהבה דברת «מולה סנטר נקלעה לקשיים; החברה תצמצם פעילות ותפטר עובדים «צברה התחייבויות של 21.6 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של 97' * הערכות: עלות החדרת המותג שיסיידו והפעלתו הסבו את עיקר ההפסד