מחלוקת בסביוני רמת אביב: בעלי הקרקע מאשימים את אפריקה וקיסריה בהפרת חוזה

"הבנייה היתה אמורה להתחיל עד 12 ביוני - ולא החלה" * מכירות איטיות

מחלוקת פרצה בין השותפים בפרוייקט דירות היוקרה סביוני רמת אביב, האמור להבנות על קרקע מלון רמת אביב בת"א. חברת נכסי רמת אביב, בעלת הקרקע ו-%50 בפרוייקט, מאשימה את השותפים, אפריקה-ישראל וקיסריה (בשליטת יחזקאל אלעני) בהפרת חוזה, בכך שלא החלה בבנייה במועד.

החוזה בין הצדדים קבע, כי אפריקה-ישראל וקיסריה חייבות להתחיל בבנייה 90 יום לאחר קבלת ההיתר. העיריה נתנה את ההיתר לבנין הראשון, בית מדורג בן 9 קומות, 28 דירות, ב-14 במרץ, והבנייה היתה צריכה להתחיל ב-12 ביוני לכל המאוחר. בפועל, לא החלה הבנייה עד היום.

חברת נכסי רמת אביב הודיעה בסוף השבוע לגלובס: "אי-התחלת הבנייה מהוה הפרה מהותית ויסודית, ואנחנו ננקוט בצעדים המתאימים. אפריקה-ישראל, המנהלת את הפרוייקט גם בשם קיסריה, ביקשה מאתנו באחרונה לבנות בשלב ראשון מגדל בן 21 קומות, 77 דירות, במקום הבנין של 28 דירות. הודענו בתגובה שנגרם לנו הפסד של כ-500 אלף דולר, מאחר שהרסנו תשעה ביתנים במלון, ובהם 40 חדר, כדי לפנות את המגרש לבנין המדורג, והפסדנו הכנסה של שנה. תבענו מאפריקה-ישראל לפצות אותנו בסכום זה, כתנאי למו"מ על שינוי החוזה. לא נענינו".

חילופי המכתבים בין הצדדים עברו בשבוע שעבר להתכתבות רשמית של עורכי דין. נציג נכסי רמת אביב, עו"ד יוסי שגב, שלח בשבוע שעבר מכתב לאפריקה-ישראל וקיסריה והודיע, כי בעלי הקרקע דורשים את הפיצוי של 500 אלף דולר. בסוף השבוע תערך פגישה בין הצדדים ועורכי הדין שלהם, כדי לדון במצב שנוצר.

אפריקה-ישראל אמרה בתגובה: "החלפת הבנין המדורג במגדל נעשתה על דעת כל השותפים. אנחנו מביעים פליאה על הודעת חברת נכסי רמת אביב".

לגלובס נודע, כי החלפת המדורג במגדל באה על רקע הקשיים למכור דירות בבנין המדורג. המכירות בפרוייקט איטיות לפי שעה. אפריקה מאמינה, שיהיה יותר ביקוש לדירות במגדל הגבוה. לגלובס נודע, כי אפריקה-ישראל החזירה כספים ללקוח אחד לפחות, שקנה דירה בבנין המדורג. « «מחלוקת בסביוני רמת אביב: בעלי הקרקע מאשימים את אפריקה וקיסריה בהפרת חוזה «"הבנייה היתה אמורה להתחיל עד 12 ביוני - ולא החלה" * מכירות איטיות