מיזוג בין משרדי רואי החשבון שלמה זיו ומרון-סובל-שור; מו"מ לצירוף משרד נוסף

במשרד החדש יהיו 210 עובדים, והוא יהיה השמיני-תשיעי בארץ; המו"מ הנוסף - עם הורביץ-אושרת מחיפה

משרדי רואי החשבון שלמה זיו ושות' ומרון-סובל-שור הודיעו היום (ג') על מיזוגם, אשר ייצור את המשרד השמיני-תשיעי בגודלו בארץ. במשרד יועסקו 210 עובדים, מהם כ-70 רואי חשבון, ובראשו יעמוד שלמה זיו. המיזוג נכנס היום לתוקפו. ל"גלובס" נודע, כי במקביל מתקיים מו"מ מתקדם למיזוג בין המשרד המאוחד לבין משרד הורביץ-אושרת-מג'ר-אפלקר.

משרד זיו מייצג כיום בארץ את רשת סאמיט, המדורגת במקום ה-11 בעולם. משרד מרון-סובל מייצג את רשת RSM, המדורגת במקום העשירי בעולם. זיו קיבל את הסמכות להכריע, איזו רשת ייצג המשרד המאוחד. שתי הרשתות לא התבקשו לאשר את המיזוג, מאחר שעל פי נהליהן, אין צורך באישור כזה.

המו"מ ארך כחודש, לאחר ששני המשרדים ניהלו שיחות מקדמיות עם משרדים אחרים, אשר לא הבשילו לכדי מו"מ מעשי. השניים הודיעו, כי יחפשו בהקדם אתר למיזוג פיסי, כאשר על פי הערכותיהם, יידרש להם שטח של 2,200-2,000 מ"ר. זיו ומרון-סובל עבדו בעבר במשותף על מספר תיקים, כגון קונצרן תיעוש ההסתדרותי. יחס המיזוג המוערך הוא 35:65 לטובת זיו, ובמסגרת המיזוג לא יהיו כל שינויים פרסונליים בשני המשרדים.

משרד זיו הוקם ב-1983, לאחר ששלמה זיו סיים שורה של תפקידים בכירים בבנק הפועלים, והחל את דרכו בתחום הפירוקים והניהול המיוחד. בין לקוחות המשרד: קבוצת פורמולה, האחים עופר, כבלים, בנק הספנות, קבוצת ברנוביץ, מאגרי בנייה, מליסרון, וולקן מצברים, יוסף מושקוביץ, אמפל, קמור, יעקובינסקי, קיבוצים ומפעלים קיבוציים.

בשנה האחרונה "בלע" משרד זיו את משרד י. רונן, לאחר שמונה כרו"ח משותף עימו בקבוצת אמות השקעות לאחר פרשת טופול. כמו כן, הוא היה הראשון לקבל את תו התקן 9002-ISO בין המשרדים בענף בארץ. המשרד עוסק בצורה נרחבת בשירותים נילווים, וזיו עצמו הוא גם המנהל המיוחד של תשלובת מילואות והמפרק של חברת אטלנטיק ושל חברת דקו.

משרד מרון-סובל-שור, מן הוותיקים בארץ, הוא בין היתר הרו"ח של פקר פלדה, אופיס, אורמת, ויטלגו, קבוצת חבס, בן-יקר-גת, המזרחי השקעות, אורדע-פרינט, בנק אדנים, מודיעין אנרגיה, קבוצת לובינסקי, קבוצת קרסו, קבוצת רובינשטיין וכ-25 קרנות נאמנות. בראש המשרד עומדים אורי מרון, צבי סובל ויעקב שור.

משרד הורביץ-אושרת מעסיק כ-60 עובדים, ומרכזו נמצא בחיפה. המשרד מתמחה בהתיישבות העובדת, ובמיוחד במושבים ובתאגידים שבבעלותם בצפון הארץ ובצפון מישור החוף. אם ייצא מיזוג זה לפועל, יהיו במשרד החדש כ-270 עובדים, והוא יטפס למקום החמישי-שישי בארץ. «מאת איתמר לוין «מיזוג בין משרדי רואי החשבון שלמה זיו ומרון-סובל-שור; מו"מ לצירוף משרד נוסף «במשרד החדש יהיו 210 עובדים, והוא יהיה השמיני-תשיעי בארץ; המו"מ הנוסף - עם הורביץ-אושרת מחיפה