מייסד המימד הרביעי טוען כי שותפיו פועלים לדילול אחזקותיו בחברה

יוסי הולנדר, המחזיק בכשליש מהון המניות בחברת המימד הרביעי תוכנה - שמניותיה נרשמו בשנת 92' למסחר בבורסה מעבר לדלפק בארה"ב - מבקש מביהמ"ש המחוזי בתל אביב להצהיר, כי שותפיו לחברה הפרו את הסכם בעלי המניות והגדילו את הון מניותיה - דבר שהביא לדילול פוטנציאלי בשיעור אחזקותיו בחברה.

לדבריו, באוקטובר 92' הוא חתם עם רוני ענב ודליה פרשקר, בעלי חברת ענב מערכות מחשב, על הסכם בו נקבע בין היתר, כי באסיפת בעלי המניות בחברה יצביעו בעליה פה אחד תוך תיאום מראש ביניהם בנוגע להגדלת הון המניות בחברה.

לטענתו של הולנדר, בעקבות התפטרות של אחד מהדירקטורים שמונה מטעמו, ביצעו המשיבים מעשה של שוחד ומירמה, שבעקבותיו נהנו מיתרון מספרי בדירקטוריון, והחלו בהשתלטות על החברה תוך ביצוע שינויים משמעותיים בהרכבה.

לדבריו, הוא סולק מתפקידו כמנכ"ל החברה אותה יסד והמשיבים ניצלו את הרוב האוטומטי לו זכו בדירקטוריון וחילקו אופציות למקורביהם ולעצמם באחוזים ניכרים.

הולנדר מציין כי בית המשפט הורה בדצמבר 95' על ביטול הקצאת האופציות וקבע, כי פעולותיהם של המשיבים מעוררות חשד של פעולות שלא בתום לב והעדפה עצמית. (ה.פ 882/97). «יצחק דנון «מייסד המימד הרביעי טוען כי שותפיו פועלים לדילול אחזקותיו בחברה «