מכתשים ואגן רכשו %85 מחברת אגרו-כימיה בברזיל תמורת 19.8 מיליון ד'

חברת דפנפר היא חברת אחזקות מתמחה ובבעלותה 8 חברות, יצרניות ומשווקות חומרים כימיים

חברות מכתשים ואגן, שתיהן בבעלות קונצרן כור, רכשו %85 ממניות החברה הברזילאית דפנפר, העוסקת בתחום האגרו-כימיה, תמורת 19.8 מיליון דולר. במסגרת ההסכם התחייבו מכתשים ואגן להשקיע 4 מיליון דולר לצורך הרחבת פעילותה השוטפת של החברה הברזילאית.

מנכ"ל קונצרן כור, בני גאון, מסר כי העיסקה נחתמה כחלק מהאסטרטגיה של הקונצרן, להרחיב את פעילותו בארץ ובעולם בתחומים בהם הוא עוסק. לדבריו, ייבחנו בעתיד רכישות נוספות בעולם של מפעלים בתחום הכימיה והאגרו-כימיה.

יו"ר מכתשים ואגן, יהודה מילוא, שחתם בסוף השבוע על העיסקה, מסר כי מכתשים ואגן רכשו בחודשים האחרונים גם %49 מן החברה הברזילאית "הרבטכניקה"; כן עוסקות החברות בהקמת חברת שיווק בארגנטינה ורכישת פעילות של חברה מקומית; רכישת השליטה בחברה הספרדית ארגונסס ורכישות אחרות. לדברי מילוא, רכישת חברות אלה תביא לגידול של 250-200 מיליון דולר במכירות מכתשים ואגן.

דפנפר היא חברת אחזקות מתמחה, ובבעלותה שמונה חברות העוסקות בייצור ומכירה של חומרים להגנת הצומח, חומרי ביניים בתחום האגרו-כימיה וכן במוצרי וטרינריה, ביו-טכנולוגיה וכימיקלים אחרים. עד עתה היתה החברה הברזילאית בבעלות של 14 קואופרטיבים חקלאיים בדרום ברזיל ובידי גורמים פרטיים אחרים. שני אתרי הייצור העיקריים של החברה נמצאים בדרום ברזיל.

לדברי מילוא, חברת דפנפר נחשבת למתקדמת מאוד מבחינה טכנולוגית ובין המובילות בתחום זה בין יצרניות האגרו-כימיקלים בדרום אמריקה. מכירות דפנפר בשנת 95' הסתכמו ב-80 מיליון דולר, מהם %30 לייצוא.

למכתשים ואגן קשרי מסחר הדוקים מזה שנים עם חברה-בת של דפנפר, דפנסה. למכתשים חוזה ייצור לאחד ממוצרי דפנסה ואילו אגן היא הלקוח הגדול ביותר של דפנסה והיא רוכשת ממנה חומרי ביניים ומוצרים.

(ראה "שוק ההון"). «מאת גדי גולן «מכתשים ואגן רכשו %85 מחברת אגרו-כימיה בברזיל תמורת 19.8 מיליון ד' «חברת דפנפר היא חברת אחזקות מתמחה ובבעלותה 8 חברות, יצרניות ומשווקות חומרים כימיים