מנכ"ל משרד התשתיות: יבוא גז טבעי מקטאר - חסר כדאיות כלכלית

"לא נדבר עם קטאר; חבל על המאמץ בשלב זה"

"הרעיון לייבא גז טבעי נוזלי באמצעות אוניות מקטאר, הוא המצאה בלתי הגיונית, אשר בשום שלב לא חשבו אם היא כלכלית. אין לפרוייקט עם קטאר שום זכות קיום כלכלית", כך אמר היום (ד') ל"גלובס" מנכ"ל משרד התשתיות, גיורא רום. זו הפעם הראשונה שגורם ממשלתי בכיר, העוסק ישירות בפרוייקט הגז הטבעי, דוחה על הסף את האפשרות שישראל תרכוש גז עם קטאר.

לפני מספר שבועות אמר שר התשתיות, אריאל שרון, כי אחת האפשרויות לייבוא גז טבעי היא מקטאר. קטאר מציעה לישראל גז טבעי, באמצעות החברה האמריקנית אנרון, מזה מספר שנים, ולפני כשנה, במהלך ועידת העסקים בעמאן, אף נחתם הסכם כוונות בנושא בין ממשלת ישראל לבין אנרון.

הסכם הכוונות פג כעבור 180 יום, אך למרות זאת הבהירו בשעתו גורמים ממשלתיים לממשלת קטאר ולאנרון, כי מדובר בעניין פורמלי בלבד, וכי יש כוונה להמשיך במגעים, על מנת לבדוק את האפשרות לייבא גז מקטאר. לדברי רום, "אני או גורמים אחרים במשרד התשתיות לא דיברנו איתם בשום שלב, מאז כינונו של המשרד, וגם לא נדבר איתם יותר. חבל על המאמץ בשלב הזה".

בעבר אמרו גורמים ממשלתיים, כי יש חשיבות לחתימת הסכם גז עם קטאר, משיקולים מדיניים, על מנת לשפר את היחסים במדינה זו. לדברי רום, לא מופעלים שום לחצים פוליטיים על משרד התשתיות. "אני אחראי להביא את הגז במחיר הזול ביותר, ולא על שום דבר אחר. זה מאוד סקסי לנסוע שוב ושוב לחו"ל ולדבר על עיסקאות עם גורמים כמו קטאר, אך אין מאחורי זה שום מחשבה כלכלית", הדגיש. «מאת דוד חיון «מנכ"ל משרד התשתיות: יבוא גז טבעי מקטאר - חסר כדאיות כלכלית «"לא נדבר עם קטאר; חבל על המאמץ בשלב זה"