מנכ"ל פלטכניקה: גידול של %20 במכירות ל-10 מיליון ד'

חברת פלטכניקה, יצרנית כיסאות ארגונומיים למשרד ולאוטובוסים, מקיבוץ ניצנים, סיימה את 1997 עם מחזור מכירות של כ10 מיליון דולר, גידול של 20 אחוז, לעומת המכירות ב-1996. כך מסר מנכ"ל החברה, עמוס ברנט.

הגידול במכירות נובע ממספר שיתופי פעולה בינלאומיים עם חברות מובילות באירופה בתחום ייצור הכיסאות לתחבורה. ביניהם, הסכם עם VOGEL הגרמנית, יצרנית כיסאות לאוטובוסים, לשיתוף פעולה טכנולוגי, שבמסגרתו רכשה פלטכניקה ידע וטכנולוגיות ייצור מהחברה הגרמנית; והשקיעה כשלושה מיליון שקל להקמת מחלקת ייצור לכיסאות לאוטובוסים.

ברנט מסר, כי בעקבות ההסכמים עם יצרנים מובילים באירופה, יגיע מחזור המכירות של החברה בכיסאות לאוטובוסים לכ-5 מיליון דולר.

פלטכניקה חתמה על הסכם גם עם חברת SOKOA הצרפתית, לייצור כיסאות לחדרי הרצאות ואירועים; במסגרתו תרכוש פלטכניקה השנה חלקי כיסאות כאלה בחצי מיליון שקל. כן נחתם הסכם עם חברת סדוס (SEDUS) הגרמנית, לייצור קו מוצרים חדש, שהחברה תוציא לשוק המקומי בקרוב.

הסכם נוסף נחתם עם חברת TANDEMEX המקסיקנית; להקמת מפעל משותף במקסיקו לייצור רהיטי משרד - בהשקעה משותפת ראשונית של מיליון דולר. הקמת המפעל המשותף נועדה להרחיב את מערך השיווק למדינות דרום אמריקה וארה"ב, ואת צפי המכירות ל-7 מיליון שקל במדינות הללו עד לסוף שנת 1998.

החברה גם מנהלת מו"מ עם חברת מיקרון הרוסית, חברה בת של תאגיד טופולוב, לייצוא כיסאות משרד. «מאת גדי גולן «מנכ"ל פלטכניקה: גידול של %20 במכירות ל-10 מיליון ד' «