מסקנות ועדת פלד יוגשו באמצע מרץ

ועדת פלד, לבדיקת שוק התקשורת, שהיתה אמורה להעביר מסקנות ביניים בסוף החודש, תבקש היום (ה') הארכה להעברת מסקנותיה. כך נודע ל"גלובס". המסקנות יוגשו במחצית חודש מרץ.

ככל הידוע, המסקנות והמלצות הוועדה יחולקו לשני תחומי זמן: המלצות ליישום מיידי בטווח הקרוב, והמלצות לגבי מפת התקשורת בארץ משנת 2000 ואילך.

ככל הנראה, יומלץ לפתוח את הענף לתחרות כללית, עם ערוץ מסחרי נוסף בטלוויזיה, והכנסת פרסומות לערוצים נוספים. גם נושא הבעלות הצולבת באמצעי התקשורת יקבל טיפול בהמלצות הוועדה.

הוועדה, בראשות יוסי פלד, לשעבר יו"ר מועצת הרשות השנייה, מונתה ב-21 באוקטובר. הוועדה כוללת את אלי ניסן, בעבר איש רשות השידור; עו"ד יוסי עבאדי, בעבר מנהל מחלקת חדשות בגל"צ, וסגן עורך עיתון "חדשות"; ליאורה לנדאו סמנכ"לית הפקות בג.ג; סשה קליין, במאי ומפיק; ופרופ' אלי פולק, יו"ר עמותת "זכות הציבור לדעת".

כיועץ משפטי לוועדה משמש עו"ד שמואל זיסמן, כיועצת כלכלית תמי גוטליב, וכמשקיף משמש עו"ד צבי האוזר, עוזר לשרת התקשורת.

עד היום שמעה הוועדה כ-50 גורמים, אישים, גופים וחברות שונות הפועלים בענף. כל מי שמעורב בתחום התקשורת הכתובה והאלקטרונית בארץ הופיע בפני הוועדה, או הגיש עבודה בכתב.

בוועדה העריכו כי לפניהם עוד כ-3 ישיבות, בהן יושמעו עמדותיהם של אלכס גלעדי על תקשורת בינלאומית; עורך "הארץ", חנוך מרמרי, ואנשי משרדי האוצר והמשפטים.

הוועדה מונתה לבדוק את מפת התקשורת בארץ, אך לא את רשות השידור, מהלך שנתפס בוועדה כ"קשה מאוד וא-נומלי", אשר גורם לבעיות בתיפקודה. כאשר במקביל לוועדת פלד פועלת ועדת צוקרמן, שמונתה עלידי משרד ראש הממשלה, שבודקת את הפרטת רשות השידור, ואשר מסקנותיה אמורות להיות מוגשות באפריל.

בשתי הוועדות ברור כי העבודה במקביל אינה נכונה, וגורמת לבעיות. בענף נטען כי הדבר נובע ממתיחות שמקורה פוליטי, בין משרד התקשורת ומשרד ראש הממשלה.

במשרד התקשורת הוחלט כי לאחר שוועדת פלד תגיש את מסקנותיה, יתייחסו אליהן כאל מסקנות ביניים בלבד, ולאחר שיוגש דו"ח צוקרמן, יגובשו המלצות סופיות מתואמות, בהתאם למה שתמליץ ועדת צוקרמן לגבי רשות השידור.

פלד אמר בנושא זה, כי אינו יודע מה המשמעות של מסקנות ביניים. "הוועדה תגיש מסקנות במחצית מרץ, כי אין מה למשוך יותר", אמר. « «מסקנות ועדת פלד יוגשו באמצע מרץ «