מפעל דימונה טקסטיל מוצע ע"י המפרק לקבוצת משקיעים שהגישה בזמנו הצעה

בעקבות נסיגת קלריס הבלגית מרכישת המפעל * הקבוצה הישראלית הגישה בעבר הצעה לרכישת המפעל

המפרק הזמני של מפעל דימונה טקסטיל, עו"ד אילן שביט, פנה לקבוצת תעשייני טקסטיל ישראלים, שהתמודדו בזמנו מול הקבוצה הבלגית והגישו הצעה לרכישת המפעל, על מנת לעניינם מחדש ברכישת המפעל - כקבוצת משקיעים נפרדת, או בשותפות עם קבוצת המשקיעים הבלגים.

פניית שביט נעשתה לאחר שחברת קלריס הבלגית, שהיתה שותפה בכירה בקבוצת המשקיעים שעמדה לרכוש את מפעל דימונה טקסטיל, החליטה לפרוש מהעיסקה. זאת, לטענתה, לאחר שלא נענו פניותיה למשרדי האוצר והפנים לקבל הנחות ארנונה. על רקע הודעת קלריס, פתיחת המפעל בדימונה מתעכבת.

עו"ד שביט מסר, כי למרות פרישתה של קלריס מהשותפות, העיסקה בשלב זה לא מתבטלת. לדבריו, יתר השותפים בעיסקה, קבוצת משקיעים בלגיים בענף הטקסטיל, ביקשו וקיבלו ארכה של מספר שבועות, על מנת לגייס משקיע נוסף - שיהיה בעל מפעלי ייצור ומערך שיווק מוצרי טקסטיל באירופה.

כפי שפורסם ב"גלובס", המפעל היה אמור להיפתח בימים הקרובים, לאחר שהמפרק הזמני ועיריית דימונה הגיעו להסכם על תשלום של כ-900 אלף שקל מחובות הארנונה והמים של המפעל לעירייה. המפעל חייב לעירייה כ-3 מיליון שקל בגין ארנונה שלא שולמה על ידי בעליו בשנים האחרונות, וסכום נוסף של כמיליון שקל, בגין הארנונה בתקופה שבה נמצא המפעל באחריות המפרק הזמני.

לדברי ראש עיריית דימונה, גבי ללוש, נציגי חברת קלריס ביקשו מהעירייה לקבל הנחה של עשרות אחוזים בגובה דמי הארנונה, אך הבקשה נדחתה, לדבריו, מאחר וחוק ההסדרים במשק אוסר על רשויות מקומיות להעניק הטבות והנחות בארנונה, אלא באישור מיוחד של שרי האוצר והפנים. לפיכך, אומר ללוש, הוא הפנה את החברה למשרדי הממשלה.

עו"ד שביט מסר היום ל"גלובס", כי קלריס הודיעה לו שאינה מוכנה לממש את האופציה להפעיל את המפעל, לאחר שפניותיה למשרדי האוצר והפנים בנושא הארנונה לא נענו.

לדבריו, נציגי החברה מסרו לו, כי בשל מיקומו של המפעל באיזור פיתוח מוכה אבטלה ציפתה החברה לקבל סל של הטבות כספיות, והחליטה לסגת מהתוכנית לאחר שלא קיבלה את ההטבות האמורות. בכוונת החברה להשקיע את הכספים בהקמת מפעל דומה בבלגיה, שם קיבלה סל של הטבות.

(ר' "עיתונים בארץ", עמ' 62). «שמאת גדי גולן «מפעל דימונה טקסטיל מוצע ע"י המפרק לקבוצת משקיעים שהגישה בזמנו הצעה «בעקבות נסיגת קלריס הבלגית מרכישת המפעל * הקבוצה הישראלית הגישה בעבר הצעה לרכישת המפעל