מפעלי ים המלח במו"מ לרכישת מלון רדיסון-מוריה ים המלח, על חוף 'בריכה 5'

רדיסון-מוריה מתכוונת למכור אחזקות במלונות נוספים ולהיכנס לשותפויות חדשות

מפעלי ים המלח נמצאים במו"מ לרכישת מלון רדיסון-מוריה פלאזה ים המלח. כך נודע ל"גלובס". על פי ההצעה, המלון ימשיך בהסכם הניהול ארוך הטווח עם רשת רדיסון-מוריה.

המלון כולל 220 חדרים, 4 אולמות כינוסים, בריכה פנימית וחיצונית ומרכז הבריאות והספא הגדול ביותר בים המלח כיום. בשנת 96' עמדה התפוסה במלון על כ-%90.

בין המלון למפעלי ים המלח קיימת מחלוקת רבת שנים בעניין ירידת מפלס החוף של המלון, וסכנה ליסודות המלון, עקב שאיבת מי הים על-ידי דוברה של המפעלים שעובדת מול המלון.

דובר מפעלי ים המלח אישר את הידיעה, ומסר כי המלון הוא היחיד בים המלח ש"יושב" על 'בריכה 5' של המפעלים, אשר מדי פעם יש צורך להגביהה. "מתוך ראייה ארוכת טווח לגבי צרכי המפעל, החלטנו לנסות לרכוש את המלון. אין לנו כוונה להכנס למלונאות", אמר.

ל"גלובס" נודע, כי רשת רדיסון-מוריה מתכוונת להכניס שותפים אסטרטגיים ולמכור אחזקות גם במלונות רדיסון-מוריה פלאזה בירושלים ובאילת, שנמצאים היום בבעלותה המלאה.

במקביל, מתכוונת הרשת להכנס כשותפה, באחזקה של %26 לפחות, במלון רדיסון גני מוריה בזכרון-יעקב, ובמלון גני נצרת בנצרת, שנמצאים בבעלות קרן מבטחים.

המהלך הוא חלק מאסטרטגיה כוללת של הרשת, שכוללת היערכות לגיוס הון בבורסה בארץ ובלונדון, הכנסת שותפים אסטרטגיים למלונות שבבעלותה, על מנת לרדת לבעלות חלקית בלבד על המלונות, רכישת בעלות חלקית במלונות שאינם בבעלותה היום, על מנת להביא להרחבת מספר החדרים שתחת הסכמי הניהול של הרשת.

מגמה זו החלה עם חתימת הסכם ההתקשרות של מוריה עם קונצרן רדיסון-ס.א.ס בינואר 96', הסכם שהביא להרחבה מסיבית בפעילות רשת מוריה. «מאת אביבה קרול «מפעלי ים המלח במו"מ לרכישת מלון רדיסון-מוריה ים המלח, על חוף 'בריכה 5' «רדיסון-מוריה מתכוונת למכור אחזקות במלונות נוספים ולהיכנס לשותפויות חדשות