מרובאני מיפאן מגבשת קבוצה שתקים ברותם מפעל לחשמל ומלט מפצלי שמן

ההשקעה המוערכת - 450 מיליון ד' * למיד אטלנטיק הזיכיון להקמת תחנת הכוח * למרובאני ושותפיה הסכם לייצור מלט ברותם

חברת מרובאני היפאנית מנהלת מגעים ראשוניים לגיבוש קונסורציום בינלאומי, להקמת מפעל משולב לייצור חשמל ומלט מפצלי שמן במישור רותם, בהשקעה המוערכת בכ-450 מיליון דולר. זאת, למרות שחברת מיד אטלנטיק קיבלה זיכיון מחברת החשמל להקים באיזור תחנת כוח. כך נודע ל"גלובס".

מרובאני משולבת בפרוייקט לייצור מלט מתוצר הלוואי של הפקת החשמל מהפצלים במישור רותם, בשיתוף עם רורבך סמנט מגרמניה, בתי הזיקוק, נשר ופמ"א. לפני כשנה וחצי הציעה להקים את המפעל המשולב, אולם לאחר מכן קיבלה מיד אטלנטיק זיכיון מחברת חשמל להקמת תחנת הכוח.

במרובאני סבורים, כי הקמת המפעל המשולב תוזיל את הפרוייקט בכ-100 מיליון דולר, יחסית להשקעה הכרוכה בהקמת כל פרוייקט בנפרד, המוערכת ב-300250 מיליון דולר לפרוייקט.

על פי ההצעה שמגבשת מרובאני, יורכב הקונסורציום מרורבך סמנט הגרמנית (%10-%15), חברת מרובאני (%5-%10) וחברת נשר. מגעים ראשוניים מתנהלים גם עם חברת א.ב.ב, שבמסגרתם מוצע לה להחזיק %10-%20 מהפרוייקט, שיועברו מחלקה של נשר. כן נבחנת אפשרות לשלב את פמ"א בפרוייקט בשיעור של %4, או לרכוש ממנה את זכויותיה ואת הידע.

חברת מיד אטלנטיק אמורה להגיש את הצעתה לביצוע הפרוייקט עד יוני 98'. קונצרן יונדאי, שאמור היה לבצע את הפרוייקט בקבלנות משנה, פרש ממנו. גם הקונסורציום לייצור המלט צפוי להשלים את בדיקת הכדאיות עד חודש יוני.

גורמים בפמ"א אישרו בתגובה, כי ידוע להם על מגעים ראשוניים לגיבוש הקונסורציום, שיקים מפעל משולב. מנכ"ל פמ"א, דני גבעוני, ציין, כי מבחינת החברה, מדובר בשני פרוייקטים נפרדים - האחד להפקת חשמל והשני לייצור מלט.

מחברת מיד אטלנטיק נמסר בתגובה, כי אם מתקיימים מגעים בין חברת החשמל, פמ"א והגופים הבינלאומיים, להקמת תחנת כוח במקום התחנה של מיד אטלנטיק - "הדבר מפתיע וקשה להעלותו על הדעת. "מיד אטלנטיק השקיעה ומשקיעה סכומי עתק בפרוייקט ועד היום מילאה את כל התחייבויותיה.". «מאת אורה קורן «מרובאני מיפאן מגבשת קבוצה שתקים ברותם מפעל לחשמל ומלט מפצלי שמן «ההשקעה המוערכת - 450 מיליון ד' * למיד אטלנטיק הזיכיון להקמת תחנת הכוח * למרובאני ושותפיה הסכם לייצור מלט ברותם «מאת אורה קורן «מרובאני מיפאן מגבשת קבוצה שתקים ברותם מפעל לחשמל ומלט מפצלי שמן «ההשקעה המוערכת - 450 מיליון ד' * למיד אטלנטיק הזיכיון להקמת תחנת הכוח * למרובאני ושותפיה הסכם לייצור מלט ברותם