מריל לינץ' רוכשת %10 מפורמולה; תרשום את מניותיה בוול-סטריט

היקף העיסקה: 9.25 מיליון דולר - נמוך ב-%17 משוויה של פורמולה בשוק * בשלב ראשון לא יתבצע גיוס הון בניו-יורק בגלל מחיר המניה, שלדברי דני גולדשטיין "רחוק בעשרות אחוזים משווייה הראוי" * פורמולה השלימה סיבוב על אופציות החברה ברווח של כ-9 מיליון שקל תוך חצי שנה

דני גולדשטיין, המנכ"ל ובעל השליטה בפורמולה מערכות, החליט כבר מזמן, כי שוק ההון בת"א קטן על החברה שלו. בשנה האחרונה הוא שלח שתי חברות בנות לניו-יורק, והסביר, כי גם החברה האם לא תמשיך עוד תקופה ארוכה להיסחר רק בת"א.

בשנים האחרונות, כשגולדשטיין מבטיח הוא מקיים, והיום מדווחת פורמולה על עיסקה מרשימה ביותר עם בנק ההשקעות מריל לינץ', אחד משלושת בנקי ההשקעות הגדולים בעולם, שהופך לבנקאי של החברה.

מריל לינץ' רוכש מהחברה הבת של פורמולה, 740 אלף אופציות למניות פורמולה האם, ומממש אותן מיד למניות. סה"כ משלמת מריל לינץ' לפורמולה 9.25 מיליון דולר תמורת המניות, שמהוות בדילול מלא %10 מפורמולה.

מריל רוכשת את המניות לפי מחיר של 12.5 דולר למניה, כ-42 שקל, נמוך בכ-%17 ממחיר המניות של פורמולה היום בשוק.

נקודה מעניינת היא הדרך שבה הגיעו האופציות למניות פורמולה, אל החברה הבת, פורמולה נכסים. גולדשטיין מסביר, כי החברה הבת רכשה את 740 אלף האופציות בשוק בת"א במחיר ממוצע של 5 שקלים לאופציה.

מחיר המימוש של האופציה הוא 25 שקלים, כך שמתוך 42 השקל שמשלמת מריל למניה, 17 שקל הם עבור האופציה.

גולדשטיין אומנם לא ירשום על המהלך רווח הון, כיוון שלא ניתן לרשום רווח על המניות של החברה עצמה, אולם מדובר על רווח במזומן של 8.9 מיליון שקל תוך כחצי שנה - רק מרכישת האופציות של עצמה. -אבל מריל לינץ' אינה משקיעה בפורמולה על מנת להחזיק את המניות. כבר בימים הקרובים מכינים בפורמולה את הטפסים לקראת רישום תעודות פיקדון, ADR, של פורמולה בבורסת הנאסד"ק. מריל תמכור ללקוחותיה את ה-%10 ממניות פורמולה, שהיא רוכשת היום, וכך יווצר שוק ומסחר במניות פורמולה בארה"ב, גם ללא הנפקה של מניות שם.

ההליך של רישום למסחר ללא גיוס הון, הוא פשוט יותר, ואין צורך בפירסום של תשקיף. פורמולה תידרש לפרסם טופס 20-F, שהוא המקבילה האמריקאית לדו"ח שנתי, ועל בסיס דו"ח זה יתבצע הרישום. סביר להניח, כי ההליך ייארך 8-6 שבועות, ואז תצטרף פורמולה לרשימת מניות הארביטראז', ללא הנפקה.

לא שגולדשטיין אינו מעוניין לגייס הון. להיפך, בזמנו הוא הצהיר, כי פורמולה מתכננת לגייס כ-50 מיליון דולר, ואחרי הגיוס הנוכחי של 10 מיליון דולר, הוא מקווה כי בהנפקה בניו-יורק יגויסו כ-40 מיליון דולר.

אולם בינתיים המחיר עדיין אינו מתאים לגיוס גדול ולדילול של בעלי המניות; אם כי מניית פורמולה היא אחת המניות הבולטות בבורסה בת"א בחצי השנה האחרונה, עם עלייה של %170, והיום מגיעה החברה לשווי של קרוב ל-100 מיליון דולר.

בתוספת המניות, שמונפקות למריל, מדובר כבר על שווי של למעלה מ-100 מיליון דולר, שבו נקב גולדשטיין כמחיר יעד להנפקה גדולה בניו-יורק.

אולם היום אומר גולדשטיין כי מאז היו שינויים במצבה של פורמולה, בעיקר ההנפקה של א.קריסטל, וגם היום המחיר בת"א נמוך בעשרות אחוזים ממחיר ראוי שבו יחליט על גיוס הון בניו-יורק.

האחזקות של פורמולה כוללות 4 חברות בורסאיות בת"א, ושתי חברות בבורסה האמריקנית. לפי המחירים האחרונים בשוק, רק שווי האחזקות של פורמולה בחברות בנות ציבוריות מגיע לכ-75 מיליון דולר.

בנוסף, מחזיקה פורמולה בשורה של חברות בנות פרטיות, שהבולטות ביניהן הן בית התוכנה פורמולה שירותי תוכנה עם היקף פעילות 25 מיליון דולר, וקבוצת התעופה טרנסטק, שאמורה להיות מונפקת בארה"ב ברבעון השלישי או הרביעי של השנה. «מאת יונתן נשיא «מריל לינץ' רוכשת %10 מפורמולה; תרשום את מניותיה בוול-סטריט «היקף העיסקה: 9.25 מיליון דולר - נמוך ב-%17 משוויה של פורמולה בשוק * בשלב ראשון לא יתבצע גיוס הון בניו-יורק בגלל מחיר המניה, שלדברי דני גולדשטיין "רחוק בעשרות אחוזים משווייה הראוי" * פורמולה השלימה סיבוב על אופציות החברה ברווח של כ-9 מיליון שקל תוך חצי שנה