משה ברנובסקי רכש את חלקו של דניאל ברקוביץ בחברת יפנאוטו

ישלם 20 מיליון דולר תמורת מחצית מסוכנות סובארו

משה ברנובסקי, הבעלים של %50 ממניות יפנאוטו - סוכנות הייבוא של סובארו - רכש את המחצית האחרת של מניות הסוכנות מדניאל ברקוביץ, ב-20 מיליון דולר. העיסקה נחתמה היום (ה'). כך נודע ל"גלובס".

העיסקה בוצעה באמצעות שני הנאמנים שמונו לפני כחודש מטעמם של ברקוביץ וברנובסקי, ואשר מינויים פורסם לראשונה ב"גלובס": עו"ד רם כספי, מטעם ברנובסקי, ועוה"ד איתן אורנשטיין ויורי נחושתן ממשרד שגב, מטעם ברקוביץ. ככל הידוע, הצעת מנגנון ה"במבי" (BUY ME BUY YOU) שבוצעה לבסוף, הועלתה על ידי הנאמנים.

במסגרת מנגנון זה, הזהה למנגנון שהופעל באחרונה בעלית, יכול כל אחד מהצדדים להגיש הצעה בתוך 30 יום. השותף השני יכול לרכוש את מניותיו של המציע, במחיר שינקוב המציע, או למכור למציע את מניותיו, במחיר שינקוב המוצע.

העיסקה מסיימת סכסוך שהתגלע בין שני השותפים. לפני מספר שנים, הסתיים סכסוך עם השותף השלישי בסוכנות, יוסף מושקוביץ, ברכישת מניותיו בידי ברנובסקי וברקוביץ.

נכסי הסוכנות כוללים, מלבד עסקי סוכנות הרכב, גם בניין משרדים בתל-אביב, מוסך מרכזי בהרצליה פיתוח, ושטח מסחרי ברחוב יצחק שדה בתל-אביב, ושוויים נאמד עד כה ב-30 מיליון דולר. עם זאת נודע ל"גלובס", כי בימים האחרונים כבר קיבל ברנובסקי הצעות לרכישת החברה כולה, על פי שווי של 50-40 מיליון דולר.

במשך שנים היתה סובארו המותג המוביל במכירות כלי רכב בישראל. עם כניסת המותגים היפאניים המתחרים לישראל בתחילת שנות ה-90, כגון הונדה, טויוטה ומיצובישי, החלו מכירות יפאנאוטו לרדת בהדרגה.

את שנת 1996 סיימה סובארו במקום ה-16 ברשימת המותגים הנמכרים, עם כ-2,900 מסירות, ואילו בששת החודשים הראשונים של השנה מסרה החברה כ-1,300 מכוניות. על פי ההערכות, נעות כיום בישראל כ-200 אלף מכוניות סובארו, המהוות מקור הכנסה לחברה בכל הנוגע בחלפים ושירות. «מאת הדס מגן ודובי בן-גדליהו «משה ברנובסקי רכש את חלקו של דניאל ברקוביץ בחברת יפנאוטו «ישלם 20 מיליון דולר תמורת מחצית מסוכנות סובארו