משה ורדי, לשעבר עורך "ידיעות אחרונות", הורשע בשימוש בהאזנות סתר - וזוכה מהזמנתן

רות בן-ארי, רכזת הכתבים לשעבר, הורשעה גם בהזמנת ההאזנות ליודקובסקי ובהקשבה להקלטות האסורות

משה ורדי, ששימש כעורך העיתון "ידיעות אחרונות", הורשע היום (ב') בביהמ"ש השלום בת"א בשני סעיפי אישום של שימוש שלא כדין בהאזנה. הוא זוכה מהאשמות של האזנת סתר שלא כדין ומקשירת קשר לעוון.

רות בן-ארי, חברתו לחיים של ורדי, ששימשה כרכזת הכתבים בעיתון, הורשעה בעבירות של האזנת סתר שלא כדין ושימוש שלא כדין בהאזנה. היא זוכתה מעבירה נוספת של קשירת קשר לעוון.

התביעה טענה, כי ורדי ובן-ארי פנו ליעקב בק, שהיה ידידה של בן-ארי, ולחוקר הפרטי אמיר בן-אשר, והטילו עליהם לאסוף מידע ולאתר גורמים המדליפים מידע מהעיתון. בין הנאשמים לבק ובן-אשר סוכם על ביצוע עבודות חקירה שונות. לטענת התביעה, תמורת ביצוע עבודות חקירה אלו, שילם העיתון באישורו של ורדי למשרד החקירות הפרטיות מור-טל חקירות, שאחד מבעליו היה בן-אשר, 310 אלף שקל במשך 9 חודשים.

בסעיף האישום הראשון נטען, כי בעקבות הצעתם של בק ובן-אשר סוכם, כי הם יאזינו לשיחות הטלפון המתנהלות מביתו של דב יודקובסקי, שהיה בעבר עורך "ידיעות אחרונות" ו"מעריב", וברשות משפחתו מצויות מניות של ידיעות אחרונות, ויעבירו את תוכנן של השיחות לוורדי ובן-ארי.

בק ובן-אשר פנו לרפי פרידן, אחד מבעלי משרד החקירות אג"ם ייעוץ בטחוני, בבקשה שיתקין עבורם משדרים להאזנת סתר על שני קווי הטלפון בביתו של יודקובסקי. פרידן פנה לחוני מזעקי, שהתקין על פי הוראתו משדרים בארון הסעף של חברת בזק, סמוך לבית משפחת יודקובסקי ברמת גן.

בק ובן-אשר הציבו קטנוע, שחנה בסמוך לארון הסעף, ובו מכשירי קליטה אשר הקליטו במשך כחודשיים את שיחות הטלפון של משפחת יודקובסקי. בק ובן-אשר מסרו לנאשמים תמציות של שיחות הטלפון של בני משפחת יודקובסקי. התביעה טענה, כי הנאשמים עיינו בחומר, ביודעם שמדובר בתמציות של שיחות טלפון שהוקלטו בדרך של האזנת סתר אסורה.

ורדי זוכה מאשמה של האזנת סתר שלא כדין שיוחסה לו בסעיף אישום זה, אולם הורשע באשמה של שימוש שלא כדין בהאזנה. בן-ארי הורשעה בשני סעיפי האישום.

בסעיף האישום השני, בו הורשעו ורדי ובן-ארי בעבירה של שימוש שלא כדין בהאזנה, נאמר, כי הם האזינו לקטע מקלטת שמסר להם בק במשרדו בן-ארי בבית ידיעות אחרונות. הקלטת הכילה הקלטה של שיחות שנוהלו באמצעות מכשיר הפלאפון של עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב, שהיה אז העורך הראשי של "מעריב". אחת מהן היתה בין נמרודי לבין ארנון מוזס, העורך האחראי של "ידיעות אחרונות".

ורדי ובן-ארי זוכו מאשמה של קשירת קשר לעוון, שיוחסה להם בסעיף האישום השלישי. בסעיף זה נאמר, כי הם קשרו קשר עם בק ובן-אשר, להתקין מכשירים לביצוע האזנת סתר למכשירי הטלפון בביתה ובמשרדה של אורית ליפשיץ, שעבדה אותה עת כגרפיקאית בעיתון. בעקבות בדיקותיו של בן-אשר הסתבר לו, כי ביצוע ההאזנה כרוך בקשיים שונים, ולפיכך הוחלט שלא לבצעה. מתן גזר הדין נדחה ליום ה' הקרוב. «מאת יצחק דנון «משה ורדי, לשעבר עורך "ידיעות אחרונות", הורשע בשימוש בהאזנות סתר - וזוכה מהזמנתן «רות בן-ארי, רכזת הכתבים לשעבר, הורשעה גם בהזמנת ההאזנות ליודקובסקי ובהקשבה להקלטות האסורות