משרד החינוך קיים בכל זאת הגרלת בחינות בגרות; התלמידים: ניצחנו בגדול

אולם ההגרלה השנה תהיה האחרונה: מהשנה הבאה תקבע ועדה של משרד החינוך, האוניברסיטאות ונציגי תלמידים את המקצועות הפטורים

"ניצחנו בגדול" - הגיבו היום (א') במועצת תלמידים ונוער ארצית על החלטת משרד החינוך והתרבות לקיים בכל זאת את הגרלת בחינות הבגרות, ולבטל החלטתו הקודמת מהשבוע שעבר, כי ועדה תקבע את שלושת המקצועות בהם לא תהייה חובת בחינה השנה.

ההגרלה עמדה להתקיים אחר הצהרים. אולם, במשרד החינוך מיהרו להדגיש, כי תהיה זו השנה האחרונה לקיום שיטה זו. נמסר, כי בתחילת שנת הלימודים הבאה תגבש ועדה חינוכית אקדמאית משותפת למשרד החינוך והאוניברסיטאות את השיטה לבחירת המקצועות בהם ייבחנו התלמידים בבגרות. השיטה תיעשה תוך שיתוף התלמידים בהחלטות.

בכל מקרה, מספר המקצועות בהם תהיה חובת בחינת בגרות לא יגדל.

במשרד החינוך הסבירו את שינוי החלטתו הקודמת של השר זבולון המר בכך שנענה לרחשי התלמידים וההורים והבין, כי נפגעה מידת האמון שלהם בו ובמערכת. בין השאר צויין, כי המר החליט לחזור בו מהחלטתו, בגלל החשיבות שהוא רואה בכך שתלמידים העומדים להתגייס לצה"ל, לא יאבדו האמון שהם רוחשים למוסדות המדינה.

גלית אליסי, דוברת מועצת תלמידים ונוער ארצית, הביעה סיפוק מהחלטת שר החינוך ואמרה כי היא מקווה שמעתה יחסי העבודה בין שר החינוך לבין מועצת התלמידים, יימשכו באופן תקין ומסודר.

"תמיד האמנו בכוחה של מועצת התלמידים, אבל השר המר הפתיע אותנו לטובה כאשר הבין שטעה והחליט לחזור בו מהחלטתו הקודמת. הדבר מצריך הרבה אומץ מצידו", אמרה אליסי לכתב עתי"ם.

למעשה, נענה שר החינוך לכל שלוש התביעות שהציבה בפניו מועצת התלמידים ונוער ארצית והן: הודאה בטעותו, פגישה עם נציגי התלמידים וביטול החלטתו להקים ועדה שתבחר את המקצועות בהם ייבחנו.

כתב עתי"ם מוסר, כי המר התנצל הבוקר ממקום שהותו בספרד, בפני התלמידים על הדרך שבה נודע להם על החלטתו. כמו כן, מתכוון השר להיפגש ביום ד' עם נציגות של מועצת תלמידים ונוער ארצית.

עם הודעת משרד החינוך על קיום שיטת הגרלת הבחינות, הודיעה מועצת התלמידים והנוער כי היא מבטלת את עצרת המחאה שתכננה לקיים בכיכר רבין בתלאביב. כמו כן התבטלה הכוונה לעתור לבג"צ נגד החלטת שר החינוך והלימודים יתקיימו כסדרם.

כזכור, עוררה ההחלטה הקודמת של שר החינוך גל מחאה ארצי של תלמידים, הורים ואישי ציבור. התלמידים טענו כי השר הפר הבטחות שנתן להם והחלטתו בוצעה תוך הטעייתם. תלמידים השביתו לימודים בעשרות בתי ספר תיכוניים ברחבי הארץ והפגנות מחאה התקיימו במספר מוקדים. «בוטלה עצרת בכיכר רבין «משרד החינוך קיים בכל זאת הגרלת בחינות בגרות; התלמידים: ניצחנו בגדול «אולם ההגרלה השנה תהיה האחרונה: מהשנה הבאה תקבע ועדה של משרד החינוך, האוניברסיטאות ונציגי תלמידים את המקצועות הפטורים