משרדי רו"ח אלמגור ודורון צופים שיסכמו עד סוף החודש את מיזוגם

המיזוג מותנה באישור רשת BDO, לה נמסר רק היום על שיחות המיזוג

משרדי רואי החשבון אלמגור ודני דורון צופים, כי יסכמו עד סוף החודש בחיוב את המו"מ למיזוג ביניהם. המיזוג מותנה באישור רשת BDO, בה חבר משרד אלמגור, ועל פי ההערכות, האישור יינתן במהירות. לאחר המיזוג, יעמדו יהלי שפי ודני דורון במשותף בראש המשרד.

ל"גלובס" נודע, כי השיחות בין שני המשרדים החלו, לאחר שמשרד דורון פנה לכמה מן המשרדים החברים בשש הרשתות הבינלאומיות הגדולות. בחלק מן המקרים נוהלו שיחות מקדימות, ובחלק מהם - גישושים עקיפים בלבד. בכל המקרים, לא הניבו המגעים תוצאות חיוביות, כאשר חלק מן המשרדים הגדולים לא ראו תועלת של ממש בצירופו של משרד דורון, וחלקם העדיפו להימנע כרגע ממיזוג כלשהו.

משרד אלמגור מעסיק כיום כ-200 עובדים, בעקבות מיזוגו בסוף השנה שעברה עם משרד דרמן-גווילי-נהרדעא מחיפה. בראש המשרד עומד יהלי שפי, ובין לקוחותיו העיקריים: בנק המזרחי, החברה המרכזית למשקאות (זכיינית קוקה-קולה), קבוצת קווי אשראי, התעשייה האווירית (בחפיפה לקראת העברתה לליובושיץקסירר), אל-על (בחפיפה לקראת קבלתה מבבלי-ברוידא), אורדן, אלקטרה, חלק מקבוצת דברת-שרם, מבטח-שמיר, מיראז', עוש"פ, מפעל הפיס, דיזנגוף סנטר, גלי ועיריית נתניה.

בראש משרד דורון עומד דני דורון, הנשיא הקודם של לשכת רואי חשבון, והוא גדל בצורה משמעותית ב-5 שנות נשיאותו של דורון. בין לקוחותיו: קסטרו, בנק למסחר ועיריית אשדוד. במשרד דורון כ-60 עובדים, והוא חבר מזה כ-10 שנים ברשת UHYI.

משרד אלמגור ניהל בשנתיים האחרונות שיחות למיזוג עם משרדי ברוידא (לפני מיזוגו עם משרד בבלי) ועם משרד ליובושיץ-קסירר. בשיחות עם משרד ברוידא, הוצע מיזוג שיכלול גם את משרד דורון, עימו יש למשרד אלמגור קשרים מקצועיים ואישיים מזה זמן רב. מגעים אלו לא הניבו תוצאות.

אם ייצא המיזוג לפועל, יתפוס המשרד המאוחד את המקום ה-6-5 בגודלו בארץ. בשלב ראשון ימשיכו שני המשרדים לפעול בנפרד (אלמגור - בבית אבא הלל בר"ג; דורון - בבית צור-שמיר בת"א), אם כי בטווח הארוך הכוונה היא למצוא משרדים משותפים.

כאמור, המיזוג מחייב את אישורה של רשת BDO, השביעית בגודלה בעולם, בה חבר משרד אלמגור. במשרד מקווים, כי הרשת תסמוך על הבדיקה שהוא עצמו עורך למשרד דורון, אם כי נהלי הרשתות הבינלאומיות מחייבים בדרך כלל בדיקה בידי נציגי הרשת עצמה. הרשת לא ידעה עד היום על שיחות המיזוג, ומשרד אלמגור מסר לה על כך רק בעקבות הפרסום על כך הבוקר (א').

שפי אישר, כי שיחות המיזוג נמצאות בשלבים מתקדמים. דורון אישר, כי המטרה היא להגיע לסיכום בימים הקרובים.

(ראה "עיתונים בארץ", עמ' 70). «מאת איתמר לוין «משרדי רו"ח אלמגור ודורון צופים שיסכמו עד סוף החודש את מיזוגם «המיזוג מותנה באישור רשת BDO, לה נמסר רק היום על שיחות המיזוג