מתכנני הרכבת התחתית בת"א: "ספק אם הממשלה תמצא לה מימון"

"בניית הרכבת התחתית בתל-אביב אינה עומדת בראש סדר העדיפויות של הממשלה, וספק אם יימצא מימון לפרוייקט" - כך אומר נציג חברת "סיסטרה" הצרפתית בישראל, שזכתה לפני כשלוש שנים במכרז לתכנון פתרונות תחבורה לגוש דן.

"סיסטרה" - עסקה בשלוש השנים האחרונות בתכנון הפרוייקט יחד עם החברה האמריקאית "פארסונס ברינקרהוף", תחת פיקוחה של מינהלת הרכבת התחתית, שהקימה עיריית תל-אביב.

לדברי דונאט, כל עוד היה הפרוייקט באחריות המינהלת, תמך בו ראש העיר, רוני מילוא, וקידמו, אך מרגע שהוא עבר לידי נת"ע, החברה הממשלתית המנהלת אותו, לפני כחצי שנה, "אין לתמיכתו של מילוא כל משמעות".

לדברי דונאט, שלב התכנון הראשוני של הפרוייקט יסתיים כבר בשבועות הקרובים, והתוכנית תוצג למשרד התחבורה על ידי נת"ע. לפי ההצעה, תוקם רכבת פרוורים, לאורך מסלול של 120 ק"מ, רכבת תחתית, במסלול של 28 ק"מ, ורכבת עירונית עילית, על פני 20 ק"מ. הוא ציין, כי את הפרוייקט אפשר להקים תוך עשר שנים.

מנכ"ל נת"ע, צבי לשם, הכחיש את דברי דונאט על חוסר עניין של הממשלה בפרוייקט, ואמר כי להתרשמות זאת "אין על מה להתבסס". הוא ציין, כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע בפומבי כמה פעמים את תמיכתו בפרוייקט, ולדבריו, גם שרי התחבורה והאוצר מעוניינים בביצועו.

"אין שום סימנים שהממשלה איננה מעוניינת בפרוייקט, להפך, אני יודע בוודאות שהממשלה רוצה שהוא ייצא לפועל", אמר. « הארץ«מתכנני הרכבת התחתית בת"א: "ספק אם הממשלה תמצא לה מימון" «