נדחה ערעור של מיקרוסופט נגד הסרת "אקספלורר" מ"חלונות 95'"

עירעור בערכאה גבוהה יותר יידון באפריל - חודש לפני שיווק "חלונות 98'"

השופט המחוזי מניו-יורק, תומס פנפילד ג'קסון, דחה אתמול (ד') את עירעורה של חברת מיקרוסופט על החלטתו מתחילת דצמבר 1997, המחייבת את מיקרוסופט למכור ליצרני מחשבים גירסה של "חלונות 95'", שאינה כוללת את דפדפן האינטרנט שלה ("אקספלורר"). זאת, כדי לא לפגוע ביכולת התחרות של המתחרה, נטסקייפ.

מאוחר יותר דחה ג'קסון בקשה נוספת של מיקרוסופט, שלא למנות את המומחה המיוחד של בית המשפט, אשר אמור לסייע לו להחליט האם מיקרוסופט, כטענת משרד המשפטים, מאלצת יצרנים באופן לא חוקי להתקין במחשביהם את ה"אקספלורר".

מיקרוסופט טענה, כי המומחה, הפרופ' למשפטים לורנס לסיג מאוניברסיטת הארווארד, מוטה מראש נגדה, ובחירתו נעשתה בלא התייעצות מספקת. השופט, כאמור, דחה את העירעור במהלך יומיים של דיונים, אשר נסבו סביב השאלה האם מיקרוסופט לא ביזתה את בית הדין וביצעה את ההוראה מחודש דצמבר.

דייוויד קול, סגן נשיא בכיר במיקרוסופט, שהעיד בפני השופט, אמר שלדעתו אין אפשרות להפריד בין מערכת ההפעלה לדפדפן בלא לשבור את המערכת כולה. הוא אמר, שהשימוש בפונקציית הוספה/הסרה הקיימת ב"חלונות 95'" מוחקת רק את המרכיבים הנראים לעין של הדפדפן, אבל משאירה קבצים המאפשרים למשתמש להמשיך ולשוטט ברשת. "הדפדפן עדיין שם", הוא אמר, וביצע הדגמה במהלכה גלש ברשת "בלא" הדפדפן.

הנושא הגיע גם לשולחנו של בית המשפט לעירעורים של מחוז קולומביה. מיקרוסופט עירערה על החלטת ג'קסון מדצמבר, ובית המשפט לעירעורים החליט לדון בעירעור בהרכב של שלושה שופטים, אשר יתכנסו לדיון הראשון ב-21 באפריל.

מיקרוסופט טוענת, כי לג'קסון לא היתה סמכות להוריד עליה את ההנחיה המציקה, ומבקשת שהסמכות הגבוהה יותר תבטלה. היעד המרכזי שלה הוא להסיר את המגבלה לפני מאי 1998, בה היא אמורה להוציא לשוק את מערכת ההפעלה החדשה שלה, "חלונות 98'", אשר חלקו של ה"אקספלורר" בה רב בהרבה מאשר ב"חלונות 95'". «מאת רוני ליפשיץ «נדחה ערעור של מיקרוסופט נגד הסרת "אקספלורר" מ"חלונות 95'" «עירעור בערכאה גבוהה יותר יידון באפריל - חודש לפני שיווק "חלונות 98'"