נחתם ההסכם לסגירת מפעל עץ לבוד בפ"ת; רוב העובדים יפוטרו בימים הקרובים

הפיצויים למפוטרים - עד %300 * הסגירה הסופית צפויה בתוך שנה וחצי

לאחר מאבק ממושך, במהלכו הושבת מפעל עץ לבוד, נחתם הלילה ההסכם לסגירתו.

ההסכם נחתם, בראשי תיבות, בין ועד עובדי המפעל ונציג ההסתדרות לבין הנהלת המפעל, בתום ארבעה ימים רצופים של מו"מ אינטנסיבי. עלות ההסכם נאמדת בכ-26 מיליון שקל.

ההסכם קובע, כי המפעל, הנמצא באיזור התעשייה קרית אריה בפתח תקווה, ייסגר בהדרגה. מבין 400 העובדים כיום, יישארו 100 בלבד עד לסגירה הסופית הצפוייה בתוך שנה וחצי.

כזכור, החליטה הנהלת עץ לבוד לסגור את המפעל ולהעביר את פעילות הייצור למפעל שבבעלותה בעמק הירדן, על רקע הפשרת הקרקע בקרית אריה למסחר ומגורים. שווי הקרקע נאמד בעשרות מיליוני דולרים.

על פי ההסכם, יקבלו כל העובדים תוספת מידיית של %5 לשכרם, רטרואקטיבית מאפריל 97'. התוספת תחושב גם לצורך חישובי הפיצויים והפנסיה. ההסכם קובע פיצויים מוגדלים לעובדים שיפוטרו, על פי מספר שנות הוותק. ההסכם יחול גם על העובדים שיפוטרו בעתיד.

ההסכם קובע עוד, כי עובד בעל ותק של 20 שנה שגילו מעל 57 ועובדת מעל גיל 52 ייצאו לפנסיה מוקדמת.

טבלת הפיצויים קובעת 28 דרגות פיצוי, על פי שנות הוותק, כאשר רף הפיצויים העליון הוא %300 לעובדים מעל 27 שנה. לדוגמה, עובדים בעלי ותק של 20 שנה יקבלו פיצויים של %260, בעלי ותק של 10 שנים יקבלו פיצויים של %215, ובעלי ותק של שנתיים יקבלו פיצויים של %120.

ההסכם קובע גם תשלום דמי הסתגלות, כאשר עובדים מעל 20 שנה יקבלו חודשיים הסתגלות. היוצאים לפנסיה מוקדמת יקבלו מענק של עד 10 אלפים שקל.

את ההסתדרות ייצג בהסכם יו"ר מרחב לוד-רמלה, אבי אסרף, הנהלת עץ לבוד נעזרה במו"מ בשירותיו של שלום גרניט, הממונה לשעבר על השכר באוצר. «מאת מיכל רוה «נחתם ההסכם לסגירת מפעל עץ לבוד בפ"ת; רוב העובדים יפוטרו בימים הקרובים «הפיצויים למפוטרים - עד %300 * הסגירה הסופית צפויה בתוך שנה וחצי