נטווסט: מחיר יעד של 35 דולר למניית תדיראן

בנק ההשקעות הבריטי ממליץ על קניית מניות תדיראן והחברה הבת, תדיראן תקשורת

בנק ההשקעות הבריטי, נטווסט, מעניק המלצות קנייה חמות למניות חברת תדיראן ולמניותיה של החברה הבת, תדיראן תקשורת. להערכת האנליסט, אהוד הלפט, מחיר היעד למניית תדיראן הוא 35 דולר, הגבוה ב-%19 ממחיר המניה בבורסה אשר עומד על 29.5 דולר.

הלפט צופה, כי הרבעון השני של שנת 97' יהיה אומנם חלש מבחינתה של תדיראן, אבל להערכתו החברה תציג שיפור ניכר בתוצאותיה במחצית השנייה של השנה. עם הגורמים לתוצאות חלשות ברבעון השני מונה הלפט הפסד חד פעמי הצפוי מפרויקט של חטיבת האלקטרוניקה של תדיראן, וכן המשך ההרעה בתוצאות בגין פעילות תדיראן מוצרי צריכה.

השיפור בהמשך השנה, מעריך הלפט, ינבע מהמשך הצלחתה של תדיראן תקשורת לחדור לשוקי היצוא ולחפות באופן כמעט מלא על אובדן ההכנסות מהלקוח העיקרי של החברה עד כה, חברת בזק.

כזכור, העניקה תדיראן תקשורת הנחות משמעותיות לבזק בגין רכישת מרכזיות ממנה, מה שהביא לקיטון משמעותי בהכנסות החברה ממכירות בשוק המקומי. כמו כן, עשויה תדיראן ליהנות בשנת 98' משיתוף הפעולה בין תדיראן מוצרי צריכה לבין חברת קרייר האמריקנית, שרכשה לאחרונה כ-%29 ממניות החברה.

בנוסף, פועלת תדיראן, במסגרת האסטרטגיה של קונצרן כור לגבש שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות בינלאומיות, להכנסת חברת אקסייד כשותפה בחטיבת הסוללות של תדיראן.

להערכת נטווסט, גם עיסקה כזו עשויה לשפר את רווחיות חטיבת הסוללות ולתרום באופן חיובי לרווחי תדיראן ב-98'. -לפי תחזית נטווסט, יגיעו הכנסות תדיראן ב-97' ל-1.14 מיליארד דולר, לעומת כ-1.12 מיליארד דולר ב-96'. הרווח הנקי של החברה עשוי לרדת בשנה זו ב-64 מיליון דולר (3.28 דולר למניה), בהשוואה ל-93 מיליון דולר (4.73 דולר למניה) בשנת 96'.

לגבי שנת 98' התחזית היא למכירות בהיקף של 1.2 מיליארד דולר, בעיקר בזכות שיפור בחטיבות התקשורת והסוללות, ולרווח של 72 מיליון דולר (3.65 דולר למניה). על בסיס תחזית הרווח ל-98' נסחרת כיום תדיראן לפי מכפיל של 7.4, שהוא נמוך יחסית לחברות בתחום פעילותה, ומכאן המלצת הקנייה של נטווסט למניות החברה.

לגבי תדיראן תקשורת, המוחזקת בשיעור של %80 על ידי החברה אם, סבורים בנטווט כי מכירותיה של החברה יגדלו כבר ברבעון השני של 97' באופן ניכר, וזאת לאחר רבעון ראשון חלש יחסית בגלל "בעיית בזק".

בנטווסט מעריכים, כי תדיראן תקשורת תגיע במהרה למכירות ליצוא, שיהוו %50 ויותר מסך מכירותיה, ותצליח להתגבר לחלוטין על החולשה במכירות לשוק המקומי. ברבעון השלישי של 97', מעריך הלפט, תשוב כבר תדיראן תקשורת לרמות רווחיות הקרובות לרמות השיא שאיפיינו את עיסקי החברה.

מחיר היעד שמציבים בנטווסט למניית תדיראן תקשורת הוא 25 דולר, לעומת מחיר נוכחי של 18.75 דולר בבורסה האמריקנית. מחיר זה מבוסס על העובדה, שעל פי תחזיות נטווסט לגבי רווחי תדיראן תקשורת בשנת 98', נסחרת כיום מניית החברה לפי מכפיל של 10 - וגם כאן מדובר במכפיל נמוך כשמדובר בחברה בענף התקשורת.

בעקבות התחזיות האופטימיות לגבי עיסקי תדיראן תקשורת, מעלים בנטווסט את ההמלצה למניות החברה מ-ADD ל-BUY. מעניין לציין, כי לפני ימים מספר פירסמה חברת הההשקעות, סלומון ברדרס, הורדה של ההמלצה למניות תדיראן תקשורת מ-BUY ל-HOLD.

בשנת 97', מעריך הפלט, יסתכמו מכירות תדיראן תקשורת ל-479 מיליון דולר, לעומת כ-468 מיליון דולר ב-96', ואילו בשנת 98' יזנקו ל-562 מיליון דולר. הרווח הנקי של החברה בשנת 97' מוערך ב-38.5 מיליון דולר (1.54 דולר למניה), והתחזית לגבי הרווח בשנת 98' ב-46.5 מיליון דולר (1.86 דולר למניה).

בשנת 96' הרוויחה תדיראן תקשורת 41.4 מיליון דולר (1.74 דולר למניה). «אמיר אייזנברג «נטווסט: מחיר יעד של 35 דולר למניית תדיראן «בנק ההשקעות הבריטי ממליץ על קניית מניות תדיראן והחברה הבת, תדיראן תקשורת