נייס תרכוש חברה קנדית תמורת 21 מ' ד' במזומן ובמניות

לאחר שסיימה רבעון ראשון מוצלח, שהשפיע מיידית על עלייה במחיר המניה, מנצלת היום נייס את המומנטום ומודיעה על עיסקה לרכישת החברה הקנדית, Dees בעיסקה בשווי של כ-21 מיליון דולר.

רכישת החברה הקנדית תבוצע חלקה במזומן וחלקה במניות. נייס תשלם לבעלי דיס כ-8 מיליון דולר במזומן, והיתרה תינתן בהקצאה של 500-435 אלף מניות. כמות המניות שתוקצה (שמהווה כ-%5.5-%6.5 ממניות נייס) תלויה במנגנון התאמה מיוחד המבוסס על מחיר המניה במועד ביצוע העיסקה. על פי המחיר הנוכחי של מניית נייס מדובר בעיסקה שנעה בין 19.6 ל-21.6 מיליון דולר.

דיס הינה חברה קנדית שמושבה בוונקובר, והיא מעסיקה כ-60 עובדים. החברה מייצרת ומשווקת מערכות לבקרת איכות השירות, ולהדרכה במרכזי שירותים טלפוניים (Call Centers).

נייס החליטה בשנה האחרונה להעמיק את החדירה שלה למרכזי השירותים הטלפוניים. בארץ ידועות בעיקר חברות כגון הבנק הישיר, ביטוח ישיר, הזקוקים במיוחד למערכות להקלטת השיחות.

בעולם, ובייחוד בארה"ב, מרכזי השירות הטלפוניים כוללים גם חברות תעופה וחברות מסחריות אחרות, שמספקות חלק גדול מהשירותים שלהן באמצעות הטלפון. -השילוב של דיס ירחיב את קו המוצרים של נייס, המבוסס על מערכת הנייסלוג. מערכת זו מאפשרת הקלטה, אחסון, עיבוד ואיחזור של מידע טלפוני, תוך שימוש של מאות ערוצים בו זמנית.

המוצרים של, דיס, מסוגלים לבצע פיקוח על המידע הנכנס והיוצא, ומאפשרים לבצע בקרה על האיש העונה לטלפון בחברה, כדי לבדוק, למשל, את איכות עבודתו או מהירות התגובה שלו לפניות. מוצריה של דיס מותאמים בעיקר לעבודה בסביבת מערכות התקשורת של החברה הקנדית נורתל.

יו"ר נייס, דידי ארזי, מסר שנייס עשויה ליהנות הן מהשלמה לקו המוצרים שלה, והן מכוח המכירות של דיס בצפון אמריקה. על פי התוכנית אמורה דיס לספק לנייס תשתית שיווק וטלמרקטינג בארה"ב ובקנדה, וכן תוכל לספק לה תמיכה ושירותים טכניים באחזקה של המערכות. יצוין, כי השוק העיקרי של נייס נמצא בארה"ב, וכמחצית מההכנסות ברבעון הראשון הגיעו מצפון אמריקה. נייס סיימה את הרבע הראשון של 97' עם הכנסות בסך 13.3 מיליון דולר, ורווח נקי בסך 2.1 מיליון דולר. ארזי ציין, כי דיס הינה חברה פרטית ותהליך הרכישה נמצא עדיין בשלב של מכתב כוונות, וסגירת העיסקה מחייבת עדיין הליך של בדיקת נאותות (דיו דיליג'נס).

להערכת ארזי העיסקה אמורה להיסגר בחודש יולי. נייס אמורה לבצע הפחתה חד פעמית בגין רוב העיסקה בעת הרכישה, (בשיטת "איחוד העניין"), והיתרה תופחת לאורך זמן. «עמי גינזבורג «נייס תרכוש חברה קנדית תמורת 21 מ' ד' במזומן ובמניות «