נסגרה עיסקת סי.פי.סי-תמ"י; קונצרן כור ירשום רווח הון של 45 מ' ש'

הרוכשת תשלם 118.6 מ' ש' תמורת %24.5 מהמניות * הערכות: סי.פי.סי מנהלת מו"מ לרכישת מניות משפחת פקטור בתמ"י כדי להגיע לאחזקה של %100

לאחר שלושה חודשים של מו"מ לחצו היום נציגי קונצרן כור ונציגי ענק המזון הבינלאומי, CPC (סי.פי.סי), את לחיצת היד הסופית לסגירת העיסקה של מכירת אחזקות כור בתמ"י.

כור תמכור לסי.פי.סי את כל אחזקותיה בקבוצת המזון, המהוות %24.5 ממניות תמ"י, תמורת סכום של 118.6 מיליון שקל (35.4 מיליון דולר), המשקף שווי חברה של 484 מיליון שקל (144.5 מיליון דולר) לתמ"י.

בעקבות העיסקה ירשום כור ברבעון הראשון של שנת 1997 רווח הון של 45 מיליון שקל (13.4 מיליון דולר), שיהווה סיפתח נאה לשנת 97' מבחינת הקונצרן. יש לציין, כי העיסקה עדיין כפופה לאישורו של הממונה על ההגבלים העיסקיים.

כור החזיקה עד שנת 1992 במחצית ממניות תמ"י, כאשר איש העסקים, ג'ורג' פקטור (שנפטר בינתיים), החזיק ב-%50 הנותרים של מניות החברה. באותה שנה, יצר בני גאון, מנכ"ל כור, קשר עם נציגי סי.פי.סי, ועורר את עניינם להשקיע בתמ"י.

הקשר נשא פרי, וסי.פי.סי רכשה את השליטה בתמ"י (%51 מהמניות) לפי שווי חברה של 82 מיליון דולר. העיסקה הנוכחית משקפת שווי חברה הגבוה ב-%76 מזה שלפיו בוצעה מכירת המניות לפני ארבע וחצי שנים.

על פי הערכות, מתנהלים בימים אלה מגעים בין יורשיו של ג'ורג' פקטור לבין סי.פי.סי לגבי רכישת המניות שבידי פקטור. אם תצא עיסקה זו אל הפועל, סביר להניח כי היא תתבצע לפי שווי דומה לזה שלפיו נרכשו המניות מכור.

רכישת המניות מידי פקטור תביא את סי.פי.סי לאחזקה במלוא מניותיה של תמ"י, מה שמעיד אולי יותר מכל על ההתעניינות הגוברת של הקונצרן הבינלאומי בישראל. 0 גאון, מנכ"ל כור, אמר היום כי מכירת האחזקות בתמ"י הינה חלק מהאסטרטגיה של כור לצאת מתחומים שאינם סינגרטיים לקונצרן, ולהתמקד בתחומי פעילות המהווים את ליבת העסקים של החברה. במסגרת מדיניות זו, קדמו לעיסקת תמ"י, בין היתר: מכירת מפעל נעמן-פורצלן למ.ז.פ.ק, הפסקת פעילותו של מפעל הנעליים מגה, סגירת מפעל עץ הזית, מכירת ספן לעץ לבוד ועוד.

גאון ציין, כי להערכתו ענף המזון בישראל עבר בשנים האחרונות שינויים מאסיביים, שבאו לידי ביטוי ביבוא גדל והולך של מוצרי מזון, בירידה ברווחיות החברות הפועלות בענף, ומעל לכל בכניסת קונצרנים בינלאומיים לישראל.

חברת תמ"י (תוצרת מזון ישראלית) עוסקת בייצור ובשיווק מוצרי מזון בישראל, והיא פועלת ב-7 אתרי ייצור ברחבי הארץ ומעסיקה כ-1,500 עובדים. עם המותגים הבולטים של החברה נמנים: מוצרי תלמה, מוצרי 778, מרקי קנור, מרגרינת בלו-בנד, שוקולד ורד הגליל ואחרים.

מחזור המכירות של תמ"י ב-96', שרובו הגדול מיועד לשוק המקומי, מוערך ביותר מ-220 מיליון דולר, והיא נחשבת לחברה רווחית, אך נתוניה הכספיים אינם מתפרסמים. «אמיר אייזנברג «נסגרה עיסקת סי.פי.סי-תמ"י; קונצרן כור ירשום רווח הון של 45 מ' ש' «הרוכשת תשלם 118.6 מ' ש' תמורת %24.5 מהמניות * הערכות: סי.פי.סי מנהלת מו"מ לרכישת מניות משפחת פקטור בתמ"י כדי להגיע לאחזקה של %100