נפטא זכתה במיכרז לרכישת חנ"ל

תשלם כ-25.5 מיליון דולר עבור כל המניות * מפסידים במיכרז: ההליך היה לא הוגן

חברת נפטא, שבשליטת קבוצת קובי מימון, זכתה היום (ג') במיכרז שפירסמה רשות החברות הממשלתיות למכירת חנ"ל (חברת הנפט הלאומית), תמורת 90.6 מיליון שקל - שהם כ-25.5 מיליון דולר. הוועדה למכירת מניות המדינה בחברות הממשלתיות, בראשות מנהלת הרשות, ציפי לבני, החליטה על זכייתה של נפטא, לאחר תהליך של שיפור ההצעות, שנמשך החל מאתמול (ב') בצהריים - המועד המקורי להגשת ההצעות. העיסקה טעונה אישור ועדת הכספים.

ל"גלובס" נודע, כי קבוצה בה שותפים חברת הנפט הישראלית רציו, וחברת נפט אמריקנית בראשות ג'רי מנדייל, הגישה את ההצעה השנייה - בסך 25 מיליון דולר. ההצעה השלישית והאחרונה של קבוצה בה היו שותפים יצחק אלוש (המקורב לעיסקי לב לבייב) ומשפחת קסטנבאום מארה"ב - היתה 23.5 מיליון דולר.

החברה תימכר תמורת 25.5 מיליון דולר, למרות שבקופת החברה 27 מיליון דולר. הקבוצות שהגישו הצעות התחשבו בכך שלטענתם, לחנ"ל יש התחייבויות בהיקף של 4-3 מיליון דולר, שאמורות להתמשש בתקופה הקרובה.

שתי הקבוצות שהפסידו במיכרז מתחו ביקורת חריפה על רשות החברות, וטענו, בין היתר, כי תהליך שיפור ההצעות היה בלתי הוגן. לא ניתן היה להשיג את תגובת רשות החברות. «מאת דוד חיון «נפטא זכתה במיכרז לרכישת חנ"ל «תשלם כ-25.5 מיליון דולר עבור כל המניות * מפסידים במיכרז: ההליך היה לא הוגן