נפטר ג'ק ליברמן, בעל השליטה בקבוצת פז

איש העסקים האוסטרלי-יהודי ג'ק ליברמן נפטר היום (ה') באוסטרליה, בגיל 74, לאחר מחלה קשה. משפחת ליברמן היא בעלת השליטה בחברת פז: קבוצת צדיק בינו-ליברמן מחזיקה ב-%63 ממניות פז.

נציגי המשפחה בארץ, בינו צדיק ועו"ד יהושע רוזנצוויג, ייצאו מחר (ו') להלוויתו של ליברמן באוסטרליה. ליברמן הותיר אחריו בן ובת, המעורבים בעיסקי המשפחה, ועל פי ההערכות, הם שינהלו אותם מעתה. גם חתנו של ליברמן מעורב בעיסקי המשפחה.

בנו של ליברמן, ליאון, נפטר בפתאומיות ב-1993. ליברמן רכש את השליטה בפז מהמדינה ב-1988, ועד לפני כשנה וחצי היה שרוי במאבקי שליטה קשים על החברה עם גד זאבי ועם בוגוסלב בגשיק ואנדריי גונשיורובסקי. שווי פז כיום הוא כ-350 מיליון דולר, לאחר שליברמן רכש בשעתו את החברה תמורת 80 מיליון דולר.

צדיק בינו, מנהל עיסקי הקבוצה בארץ, אמר כי העסקים יימשכו כרגיל, כפי שנמשכו בארבע השנים האחרונות, כאשר ליברמן היה חולה במחלה קשה. הוא מעריך, כי שני ילדיו של ליברמן וכן אלמנתו של ליאון ימשיכו לנהל את העסקים. כמו כן, מעורבים בעסקים גם נכדיו של ג'ק ליברמן. לליברמן 11 נכדים. ליברמן שולט בישראל גם בפעילות חברת הנדל"ן סהר, שנכנסה באחרונה לשותפות עם משפחת בן שך.

שווי נכסיו של ליברמן מוערך בכמיליארד דולר. רוב עסקיו מרוכזים באוסטרליה, שם יש בבעלותו רשת תחנות דלק (משותפת עם של), מפעלים בתחומי השמנים, המרגרינה והטקסטיל וכן מפעלי היי-טק. באחרונה הוא גם נכנס לפעילות יצור בסין בתחומי היי-טק ושמנים, בין היתר בשותפות עם שאול אייזנברג. «מאת דוד חיון «נפטר ג'ק ליברמן, בעל השליטה בקבוצת פז «