נפטר גדעון לב, מבכירי ענף התקשורת

גדעון לב, מי שהיה מבכירי ענף התקשורת בישראל, נפטר אתמול (ג') בגיל 67 ממחלה קשה.

בראשית שנות ה-80 שימש לב כמנכ"ל משרד התקשורת, תחת השר מרדכי ציפורי. את התפקיד עזב לפני תום הקדנציה, בגלל ויכוחים מקצועיים עם ציפורי בנושא הקמת בזק והמיכרז למיתוג הציבורי שהיה אז בעיצומו. לב היה זה שקידם את יצחק קאול, שהיה אז פקיד באגף לארגון ומנהל במשרד, והפך אותו לעוזרו האישי ואחרי כן לראש האגף.

לב פרש לעסקים פרטיים, ובין היתר שימש גם כמנהל הטכני של חברת הכבלים גוונים וכיו"ר החברה-בת של בזק לכבלים בינלאומיים תת-ימיים. ב-1993 פרש מהתפקיד ומתפקידו בגוונים, בעקבות דו"ח של מבקר הפנים בבזק, והקים חברת תקשורת חדשה בשם גלובסקום, יחד עם קבוצת מוניטין, שהיא גם הבעלים של "גלובס".

לב היה זה שיזם את פעילות החברה בתחום הנס"ר ובתחום שירותי המולטימדיה בכבלים (כיום חברת מדיה-נט). לאחרונה יזם לב הנחת כבל תת-ימי חדש בין ישראל לאיטליה, בעל קיבולת גדולה במיוחד, שיהיה בבעלות פרטית ויפתור בעיה עתידית צפויה של עומס בקווי התקשורת הבינלאומית.

לב גם היה זה שיצר את הקשר בין חברת קווי זהב, הכוללת את עורק, SBC וגלובסקום, לבין חברת התקשורת האיטלקית סטאט, והביא להכללתה בקבוצה שזכתה במיכרז לשירותי תקשורת בינלאומיים. «מאת אפי לנדאו «נפטר גדעון לב, מבכירי ענף התקשורת «