נפתחה הבורסה הפלשתינית: מתוך 23 חברות רשומות - נסחרו 2 בלבד

בשלב ראשון, יתקיים המסחר אחת לשבוע

הבורסה הפלשתינית בשכם נפתחה היום (ג') לראשונה למסחר. מתוך 23 החברות הרשומות נסחרו רק שתיים, ומחזור העיסקאות היה נמוך.

עם זאת ציין מוחמד עדאויה, הממונה על המסחר, כי "היום הראשון של המסחר היה מוצלח מאוד, ללא ספק. לא היו בעיות, והמסחר התנהל כמתוכנן. לא ציפינו לפעילות ערה יותר בשלבים הראשונים להפעלת הבורסה".

הנהלת הבורסה הפלשתינית סירבה לפרסם את היקף העיסקאות והבהירה, כי בשלבים מתקדמים יותר של פעילות יהיה פירסום רשמי מסודר. המסחר נפתח במכירת 100 ממניות חברת הביטוח הערבית (ערב אינשורנס אסטבלישמנט) ב-4 דינאר ירדני (5.6 דולר) למניה, ובמכירת 10 מניות של חברת הנכסים הערבית (ערב ריאל אסטייט) ב-11 דינאר למניה.

הבורסה נפתחה בשעה 9 להעברת בקשות הקנייה במשך שעה. המסחר התנהל לאחר מכן במשך שעתיים וננעל בשעה 12. בשלב ראשון יתקיים המסחר אחת לשבוע, והגברת הפעילות תתאפשר על פי כוחות השוק.

עד סוף החודש צפויות להצטרף לבורסה כ-20 חברות נוספות, הנמצאות בהליכי רישום. בסוף התהליך צפויות להיות בבורסה 60 חברות, בהון כולל של עד מיליארד דולר. המסחר מתבצע באמצעות חברות ברוקרים מורשות. הפקדות הכספים נעשות בבנק הערבי הגדול בשטחים, ערב בנק, תוך חמישה ימים מיום המסחר. המסחר בבורסה ממוחשב, ובשלב זה נסחרות בה רק חברות פלשתיניות. «מאת אורה קורן «נפתחה הבורסה הפלשתינית: מתוך 23 חברות רשומות - נסחרו 2 בלבד «בשלב ראשון, יתקיים המסחר אחת לשבוע