נצ"מ מאיר גלבוע, חוקר פרשת דרעי, נאלץ לפרוש מהמשטרה

נצ"מ מאיר גלבוע, בכיר חוקרי הצווארון הלבן במשטרה, שניהל את חקירת השרים אריה דרעי ורפאל פנחסי וכן את חקירת הח"כ לשעבר יאיר לוי ואיש העסקים גרגורי לרנר - הודיע השבוע למפכ"ל על פרישתו מהמשטרה.

גלבוע זועם על שהוכנס ל"מקרר", וקידומו הוקפא בלחץ הדרגים הפוליטיים. למקורביו אמר לפני שבוע: "די, נשבר לי. מונעים ממני את הקידום הראוי רק בגלל שסירבתי למרוח חקירות נגד פוליטיקאים, רוצים לראות אותי מחוץ למערכת. יש כמה אנשים שאני כנראה מפריע להם והיו שמחים שאלך הביתה. אז הנה, אני הולך".

ביסום חקירת דרעי, ב-92', אמור היה נצ"מ גלבוע להתמנות לסגן מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה; ובהמשך, כפי שאישרו בשעתם המפכ"ל יעקב טרנר והבא אחריו, אסף חפץ, להתמנות למפקד היחידה. בלחץ דרגים פוליטיים לא אושרה הצבתו ביחידה והוא מונה לקצין החקירות של מחוז יהודה ושומרון.

שנתיים מאוחר יותר, למרות השבחים הרבים שבהם זכה על עבודתו, נשלח גלבוע "לגלות" בבסיס הדרכה משטרתי; משם לתפקיד רוחב נוסף כסגן ראש היחידה הארצית לחקירת פשעים חמורים; ולפני חודש - לתפקיד רוחב רביעי - קצין החקירות של מחוז ירושלים.

סירוב המפכ"ל החדש, יהודה וילק, למנותו למפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, התפרש כעצירה סופית של קידומו. גלבוע נפגע, החליט שלא להתבזות, ולבקשתו הסכימה המשטרה להעבירו לעמוד בראש היחידה להגבלים עסקיים במשרד האוצר. גלבוע מחליף ביחידה זו את סנ"צ שמואל ארז, שהושאל לשם לפני שנה, והיה סגנו בעת חקירת פרשת דרעי. *« ידיעות אחרונות«נצ"מ מאיר גלבוע, חוקר פרשת דרעי, נאלץ לפרוש מהמשטרה *«