נשיא BMC: "בתוך שנתיים נכפיל את מספר עובדי המימד החדיש"

מקס ווטסון, נשיא, מנכ"ל ויו"רBMC שרכשה את המימד בתחילת השבוע, מרגיע: "תקציב המו"פ שלנו לשנה הקרובה הוא 450 מיליון דולר, והמימד החדיש תשתלב בו"

מאז נחת כאן מקס ווטסון, נשיא, מנכ"ל ויו"ר חברת התוכנה הרב-לאומית BMC, הוא משקיע מאמצים ניכרים בניסיונות להרגיע את הרוחות בקרב עובדי חברת המימד החדיש, שנרכשה על ידי BMC, וחוזר ומדגיש שחברתו אינה מתכוונת לפטר עובדים. "בתוך שנתיים נכפיל את מספר עובדי המימד החדיש", הוא מבטיח, "ואנחנו צופים שבתוך תקופה זו, מכירות החברה יגדלו ביותר מפי שניים" (מספרם של עובדי המימד החדיש עומד כיום על 460. ה.ג).

במסיבת עיתונאים שנערכה היום (ה') לרגל רכישת המימד החדיש (תמורת יותר מ-650 מיליון דולר במזומן), אמר ווטסון, כי "BMC נמצאת היום בשלבי גידול מואצים. אנחנו לא מנסים לחסוך בהוצאות. להיפך, יש לנו כוונה להשקיע כדי לגדול. ההרחבה המתוכננת להתבצע בחברת המימד החדיש היא חלק מתוכנית ההתרחבות של BMC כולה. תקציב המו"פ שלנו לשנה הקרובה יהיה 450 מיליון דולר והמימד החדיש תשתלב בו".

לדברי ווטסון, "בשלב הראשון תישאר המימד החדיש עצמאית לחלוטין ותמשיך לפעול כיחידה נפרדת, אבל בעתיד החברה תהפוך ליחידה בתוך BMC. המשמעות המעשית של האיחוד הזה, היא בעיקר העברת ידע בין שתי החברות בכל הקשור לפיתוח מוצרים.

"אנחנו מתכוונים להמשיך לייצר ולפתח את מוצרי המימד החדיש, ובמקביל, בסיוע תקציבי המו"פ שלנו, היא תפתח מוצרים חדשים. המיזוג יאפשר למימד החדיש להסתייע גם בזרועות השיווק של BMC בכל העולם, דבר שיפתח בפניה שוק בינלאומי גדול פי 10 מזה שיש לה היום".

ראשיתו של הקשר בין BMC, העוסקת בפתרונות לשיפור ביצועי אפליקציות עסקיות וזמינותן, ובין המימד החדיש, התרחשה לפני כמה חודשים, עם רכישת חברת Bool & Babbage על ידי BMC. בול אנד בבג' היתה המפיצה הבלעדית של המימד החדיש באירופה ולאחר רכישתה הוחלט ב-BMC לבחון מחדש את הקשר הרצוי בין שתי החברות. תחילה התלבטה BMC בין הפסקת הקשר עם המימד החדיש ובין המשך ההפצה של מוצריה. ככל שהתארכו הדיונים בין שתי החברות, השתנתה המגמה עד שבשלב מסוים עלתה אפשרות הרכישה.

"שלחנו לישראל צוות טכני כדי לבחון את המוצרים והם חזרו מלאי התפעלות מהחברה, מהאנשים ומהמוצרים", אומר ווטסון. "לאחר שהגענו למסקנה, כי מוצרי המימד החדיש משלימים את מוצרי BMC כמו גם את מוצרי בול אנד בבג', התחלנו להריץ את הפרוייקט, ואת התוצאה אנחנו רואים היום".

לעת עתה מתמקדת BMC ברכישה הנוכחית ובהרחבת החברה, אבל היא לא פוסלת רכישות של חברות תוכנה נוספות בישראל. "הרכישה ממצבת אותנו כשחקן חשוב בענף התוכנה בישראל", מסביר ווטסון.

לחברת המימד החדיש יש היום יותר מ-850 לקוחות באירופה, ויותר מ-900 בארה"ב. בנוסף, כל לקוח של מוצר אחד הוא כוח קנייה פוטנציאלי של שלושת המוצרים האחרים של החברה.

ארבעת קווי המוצרים של המימד החדיש מאפשרים להפוך את תהליך הטיפול במסמכים, מיונם ושליחתם לאנשים המתאימים בארגון, לאוטומטי. הם מספקים פתרונות ניהול לארגונים, תזמון משימות, ניהול פלטי מחשב ומסמכים, וכן ניהול תוכנות אבטחת המידע והמשתמשים.

על פי הערכות, ב-1999 יגיע שוק אוטומציית הפיקוח והבקרה כולו לכ-10 מיליארד דולר, והצמיחה שלו מוערכת בכ-%20 בשנה. יש לציין, כי המוצרים של המימד החדיש מהווים רק חלק ממגוון המוצרים בשוק הזה.

הצמיחה הגבוהה של שוק הפיקוח והבקרה על מערכות המידע, יחסית לענפים אחרים, נובעת מהעובדה שככל שגדלים כוח המיחשוב ומידת השימוש במערכות המידע, הופכים היישומים מורכבים ומסובכים יותר, ויחד איתם עולה חשיבותה של אמינות המערכת. כתוצאה מכך הופכים מוצרים המאפשרים אוטומציה של ניהול המערכת, פיקוח ובקרה, קריטיים לתפקוד מערכת המיחשוב.

תנאי הרכישה גרס כי המימד החדיש תימכר בעסקת מזומן בלבד. ווטסון מסביר, כי מאחורי ההחלטה עומדים כמה שיקולים. "ראשית, אנחנו מאמינים כי מניית BMC נסחרת היום מתחת לערכה באופן מהותי ומעדיפים להשתמש במזומן כמטבע הרכישה שלנו. שנית, מיזוג בעסקת מזומן יאפשר לנו לסיים את תהליך המיזוג במהירות".

העובדה שהמימד החדיש אינה חברה אמריקאית מאפשרת ל-BMC להציג את רכישתה כעסקת רכישת נכס למטרות מיסוי, והדבר משפר במידה משמעותית את ההכנסות הצפויות ואת תזרים המזומנים של החברה.