סופית: שמואל סלבין מחליף את דוד ברודט מאפריל כמנכ"ל האוצר

שר האוצר אישר את המינוי, שיובא בקרוב לאישור הממשלה

שר האוצר, דן מרידור, אישר סופית את מינויו של שמואל סלבין למנכ"ל הבא של משרד האוצר. מרידור הודיע היום (א'), כי יביא בקרוב את החלטתו לאישור הממשלה. סלבין ימונה למנכ"ל האוצר בתחילת אפריל. חודש קודם לכן ימונה דוד מילגרום לממונה הבא על אגף התקציבים במשרד האוצר. זאת במסגרת סבב מינויים לתפקידי מפתח עליו החליט שר האוצר.

דוד ברודט, מנכ"ל משרד האוצר הנוכחי, יסיים את תפקידו בסוף החודש הבא. זאת לאחר כ-30 שנות עבודה בשירות הציבורי והממשלתי. בשש השנים האחרונות כיהן ברודט כממונה על אגף התקציבים ומנכ"ל האוצר.

ברודט מסר, כי כבר בשנה שעברה הודיע לשר האוצר הקודם, אברהם שוחט, על כוונתו לפרוש מתפקידו לקראת סוף 1996. לדבריו, הוא נענה לבקשת מרידור לדחות את מועד הפרישה במספר חודשים, כדי לסייע בדיוני התקציב לשנת 1997 ובקידום השינויים המבניים, ובעיקר במערכת הבנקאות ובשוק ההון. מרידור הודה לברודט על תרומתו המשמעותית לכלכלת ישראל ולמשרד האוצר.

בליכוד נימנה סלבין על מחנה שמיר-ארנס ונחשב מקורב מאוד לשר האוצר דן מרידור. בתפקידו כיועץ כלכלי לשר משה ארנס ולראש הממשלה יצחק שמיר בשנים 1991-1987, היה שותף בכיר להחלטת הממשלה להפסיק את פרוייקט הפיתוח של מטוס הלביא. כן נטל חלק מרכזי בגיבוש תוכניות ההבראה לתעשייה האווירית ולתעשייה הצבאית. מאז שנת 94' מכהן סלבין כמנכ"ל מפעל הפיס.

קודם לכן בשנים 92'-94' שימש משנה למנכ"ל קונצרן ידיעות אחרונות ומילא שורה של תפקידים ציבוריים נוספים ובהם: שופט בבית הדין לעבודה (נציג ציבור), דירקטור בחברת איט"ם, סגן יו"ר מועצת הכבלים ויו"ר הנהלת תיאטרון ירושלים. במהלך השנים 80'-91' מילא שורה ארוכה של תפקידים בתחום הכלכלי-עיסקי: כלכלן בכיר במשרד הפנים, יועץ כלכלי לשר האנרגיה, מנהל כספים בחברת תש"ת (חברת בת של אל-על), יועץ כלכלי לשר משה ארנס. בשנים 89'-91' שימש יועץ כלכלי לראש הממשלה יצחק שמיר, ובשנים 91'-92' כיהן כמנכ"ל משרד העבודה והרווחה.

ברודט מסיים כאמור את תפקידו לאחר כ-30 שנות עבודה בשירות הממשלתי והציבורי, מהן בשש השנים האחרונות כממונה על אגף התקציבים ומנכ"ל האוצר. במהלך עבודתו באוצר, הוביל ברודט מספר רפורמות חשובות שהבולטות שבהן: הפחתת השליטה של הבנקים בתאגידים הריאליים, הפחתת הריכוזיות במשק הישראלי, הנהגת שינויים מבניים בתחומי שוק ההון והסדרי פנסיה. ברודט נושא על שמו שתי רפורמות גדולות שלא בוצעו בשל התנגדות הממשלה ובנק ישראל. הראשונה: "תוכנית האופציות" לחלוקת מניות לציבור הרחב כאמצעי להפרטה מהירה של חברות ממשלתיות ובנקים בהסדר; השניה, מיסוי החיסכון לטווח קצר במסגרת שורה של שינויים מבניים בתחום החיסכון במשק.

בשנה האחרונה נקלע ברודט לשורה של עימותים חריפים. עם בנק ישראל מדובר בעימות מתמשך במהלך השנה האחרונה על מדיניות הריבית ושער החליפין. בחצי השנה האחרונה היה ברודט במרכזו של עימות קשה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, ועם היועץ הכלכלי לראש הממשלה, משה ליאון, בשורה של נושאים, והעיקרי שבהם בנושא מיסוי החיסכון לזמן קצר.

במהלך שנות עבודתו באוצר פעל ברודט לקידום ליברליזציה בענף התקשורת ולהסדרת פעילותם של מונופולים, בעיקר בתחום האנרגיה והתקשורת, והגברת התחרות המשקית. בנוסף, היה אחראי לתוכניות ההבראה של התעשיות הבטחוניות: תעש, תע"א ורפא"ל. «מאת זאב קליין «סופית: שמואל סלבין מחליף את דוד ברודט מאפריל כמנכ"ל האוצר «שר האוצר אישר את המינוי, שיובא בקרוב לאישור הממשלה