סי.בי.סי הצרפתית ורשת מלונות וסטין מארה"ב מתכננות להקים מלון בירושלים

משרד התיירות תומך בהקצאת הקרקע במתחם הרכס ללא מיכרז, למשיכת יזמים נוספים

משרד התיירות תומך בהקצאת קרקע ללא מכרז במתחם הרכס בירושלים לחברת הפיתוח הצרפתית CBC ולרשת המלונות וסטין, המיוצגות על-ידי עו"ד יהודה רווה. שתי החברות מתכוונות לבנות במקום מלון פאר, בהשקעה של כ-70 מיליון דולר, על שטח של כ-15 דונם.

מתחם הרכס ממוקם מעל לטיילת ארמון הנציב בדרום-מזרח ירושלים, וכולל שטח של 45 דונם (ללא שטח של קיבוץ רמת רחל הסמוך, שגם עליו מתוכננים 2 מלונות). במתחם הרכס מתוכננת בניית כ-1,500 חדרי מלון ב-5 בתי מלון, בהשקעה כוללת של כ-500 מיליון דולר. המתחם נמצא בהליכי תכנון, והוגש לוועדת בניין ערים מחוזית. הקרקע בבעלות מינהל מקרקעי ישראל.

שיווק מתחם הרכס היה מתוכנן להתבצע במכרז בינלאומי, יחד עם מתחמי המלונאות בנצרת ובטבריה. גורמים בענף טוענים כי המינהל חיכה לראות את תוצאות מכרזי המלונאות בטבריה ובנצרת, שנסגרו השבוע, על מנת להחליט אם להוציא גם את מתחם הרכס למכרז בינלאומי.

CBC הצרפתית בנתה את מתחם לה-דאפנס בפריז. רשת וסטין האמריקנית היא בעלת כ-40 מלונות בעולם. ככל הידוע, החברות מתכוונות לבנות במקום מלון בן כ-350 חדרים, מדורג ב-5 כוכבים דה-לוקס, בהשקעה של כ-200 אלף דולר לחדר.

נציגי החברה כבר נפגשו עם אנשי משרד התיירות, והם אמורים להגיש קונספציה תכנונית, שהוכנה על-ידי אדריכל צרפתי, הערכת השקעה, ובקשה להקצאה ללא מכרז.

יצויין כי על פי החוק ניתן להקצות חלק מהקרקע ללא מכרז, לחברות בעלות ערך מוסף תיירותי. המשנה למנכ"ל משרד התיירות, שבתאי שי, אמר ל"גלובס" כי המשרד יתמוך בהקצאת הקרקע, כיוון שמדובר בחברות זרות שלא פעלו בעבר בארץ, הנכנסות בהשקעה, ולא רק בניהול מלון.

הנושא יידון בישיבה של הוועדה המשותפת למינהל מקרקעי ישראל ולמשרד התיירות שאמורה להתכנס ב-18 בפברואר. «מאת אביבה קרול «סי.בי.סי הצרפתית ורשת מלונות וסטין מארה"ב מתכננות להקים מלון בירושלים «משרד התיירות תומך בהקצאת הקרקע במתחם הרכס ללא מיכרז, למשיכת יזמים נוספים