סילבן האמריקנית רכשה %9 ממניות קבוצת קידום תמורת 3 מיליון דולר

העיסקה בוצעה באמצעות בנק ההשקעות האמריקני אלכס בראון

חברת סילבן האמריקנית רכשה %9 ממניות קבוצת קידום תמורת 3 מיליון דולר. שווי קבוצת קידום הוערך לצורך העיסקה ב-33 מיליון דולר. קידום, בבעלות שי רשף (%55) וליאורה שגב יקותיאלי (%45), עוסקת בהכנה לבחינות פסיכומטריות ולבחינות בגרות, ומפעילה חוגים במתנ"סים. לאחר העיסקה, שבוצעה בהנפקה פרטית, יעמוד חלקו של רשף על כ-%50 וחלקה של שגב - על כ-%40.

הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בין החברות נחתם השבוע. העיסקה בוצעה באמצעות בנק ההשקעות האמריקני אלכס בראון, שהוא הבנק המוביל בארה"ב בהנפקת חברות חינוך. חברת סילבן היא חברת שירותי החינוך וההשכלה מהגדולות בעולם, והיא נסחרת בבורסה האמריקנית. היקף המכירות של החברה עומד על כ-250 מיליון דולר.

יו"ר קבוצת קידום, שי רשף, אמר, כי ההתקשרות עם סילבן תאפשר לקידום לפרוץ מחוץ לגבולות הארץ. לדבריו, כבר היום מייצאת קידום ידע בתחום הכנה לבחינות פסיכומטריות לשוודיה, צרפת ובלגיה. מחזור המכירות של קידום הוא כ-20 מיליון דולר.

כניסתה של סילבן לפעילות בארץ מתאפשרת לאור המגמה של שילוב גופים פרטיים בתוך מערכות חינוך ממשלתיות. רשף הוסיף, כי סילבן החליטה להשקיע בחברה מקומית, על מנת למצב את עצמה בעמדת פתיחה טובה יותר לקראת מהלך שילוב זה. שתי החברות מתכוונות ליצור שותפויות אסטרטגיות במדינות נוספות, בהן יפתחו ויציעו במשותף תוכניות לימוד.

מייסד ומנכ"ל חברת סילבן, דאגלס בקר, הגיע היום (ג') ארצה לטקס החתימה הרשמי, שאמור להיערך בנוכחות מושל מדינת מרילנד. מחר יופיע בקר בפני ועדת החינוך של הכנסת וירצה בנושא שיתוף פעולה בין גופים פרטיים לבין מערכות חינוך ציבוריות בעולם. «מאת זהבה דברת «סילבן האמריקנית רכשה %9 ממניות קבוצת קידום תמורת 3 מיליון דולר «העיסקה בוצעה באמצעות בנק ההשקעות האמריקני אלכס בראון