סימטרון תציג ברבעון הרביעי מכירות של 5.8 מיליון דולר

לעומת 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-3.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 96'

חברת סימטרון פירסמה ביום שישי בניו-יורק הודעה מקדמית על התוצאות הצפויות ברבעון הרביעי של השנה. החברה הודיעה, כי ההכנסות ברבעון יגיעו ל-5.8 מיליון דולר לעומת 4.3 מיליון ברבעון המקביל ב-95', ו-3.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 96'. בסיכום שנתי יגיעו המכירות השנה ל-18 מיליון דולר, עלייה של %32 לעומת המכירות ב-95' שהיו 13.6 מיליון דולר.

סימטרון איכזבה קשות את המשקיעים מאז הונפקה בבורסה בניו-יורק לפי שווי חברה של 57 מיליון דולר. החברה הציגה ירידה במכירות וברווח ברבעון השלישי, השני שלה אחרי ההנפקה, בניגוד לתחזיות האנליסטים. גם המניה היתה אחת המאכזבות הגדולות בין ההנפקות הישראליות, וירדה ממחיר הנפקה של 7.5 דולר, עד ל-2.75 דולר, כאשר בדרך כבר החליפה ידיים בפחות משני דולר.

אולם, נראה כי ההודעה על הדו"חות המשופרים לרבעון הרביעי לא הגיעה בהפתעה למשקיעים בוול-סטריט. תוך שבועיים רשמה סימטרון עלייה של %70 ממחיר של 3.6 דולר ל-6.1 ביום חמישי. סימטרון לא פירסמה נתונים לגבי הרווח הנקי שתציג החברה ברבעון הרביעי.

מי שהיתה עשויה להרוויח פעמיים מסימטרון היא החברה האם, כלל מחשבים. כלל מכרה את סימטרון למשקיעים בוול-סטריט ביוקר בחודש מרץ, ורשמה רווח הון נטו של 16 מיליון שקל. כאשר ירדה סימטרון למחיר של 3.5 דולר, הודיעה כלל על כוונתה לרכוש מהמשקיעים האמריקניים עד 500 אלף מניות.

רכישה כזו במחיר של 3.5 דולר היתה יוצרת לכלל רווח הון נוסף של יותר ממיליון דולר, אולם סמנכ"ל הכספים של החברה, זאב פוקס, מסביר כי בסופו של דבר, כלל לא קנתה מניות סימטרון בשוק בגלל שהמחיר עלה.

בעקבות הדו"חות הגרועים ברבעון השלישי, נאלץ מנכ"ל החברה, מאיר יואלי, לפרוש מתפקידו, כך שאת הדו"חות המשופרים לרבעון הרביעי יציג כבר מנכ"ל חדש.

סימטרון העוסקת בפיתוח כלי תיב"מ המיועדים ליצרני מכניקה, הסבירה כי עיקר הירידה בתוצאות נובעת מארגון מחדש בחברה הבת שנרכשה בארה"ב, שגרם להוצאות גדולות. ברבעון הנוכחי היו התוצאות בחברה הבת בארה"ב טובות ביותר. «מאת יונתן נשיא «סימטרון תציג ברבעון הרביעי מכירות של 5.8 מיליון דולר «לעומת 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ו-3.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 96'