סימטרון: דו"חות גרועים במיוחד שני רבעונים אחרי ההנפקה

חברת סימטרון מדווחת על תוצאותיה לרבעון השלישי של 96', הרבעון השני שלה כחברה בורסאית, ושוב מדובר על דו"חות גרועים. הגאות בבורסה בארה"ב בתחילת השנה איפשרה לחברות ישראליות לא מוכנות לגייס שם כסף, והתוצאות באות מהר מאוד, אולי יותר מהר מהצפוי. סימטרון היא החברה השלישית שהנפיקה את מניותיה השנה, וכבר אינה עומדת בתחזיות, כאשר קדמו לה ווקלטק שמכירותיה לא צמחו לפי התיכנון, ולוגל שכבר פעמיים הודיעה כי לא תעמוד בתחזיות.

סימטרון הונפקה ע"י בנק ההשקעות אופנהיימר במארס השנה לפי מחיר מניה של 7.5 ד', ובחודשים הראשונים אפילו רשמה עליות לרמה של 10 ד'. אולם אז התחיל להתקרב המועד, שכנראה מפחיד מאוד את החברות הישראליות שמנפיקות, מועד פירסום התוצאות הכספיות. סימטרון צנחה למחיר של 6 ד', כאשר כבר התוצאות לרבעון השני חלשות מהצפוי, ורק הטבת מס מצליחה לשמור את הרווח ברמה סבירה.

ברבעון השלישי אפילו מס ההכנסה לא הביא את הישועה, וסימטרון מסיימת אותו עם רווח של 116 אלף דולר, או בתרגום לרווח למניה: 1 סנט. סימטרון כבר הודיעה בחודש ספטמבר על ההרעה הצפויה בתוצאות, כאשר מקור הרעה הוא הפסדים של כ-740 אלף דולר בחברה הבת האמריקנית. מניית סימטרון, שכבר התרסקה למחיר של 2.75 דולר אחרי ההודעה המקדימה והתאוששה מאז מעט, שקעה שוב בסוף השבוע למחיר של 3.4 דולר, %55 פחות ממחיר ההנפקה. במקביל לדיווח על התוצאות לרבעון הודיעה החברה על החלפת המנכ"ל ונשיא החברה, מאיר יואלי, בסגנו אריה פלדמן, שהוא גם מהמייסדים. «יונתן נשיא «סימטרון: דו"חות גרועים במיוחד שני רבעונים אחרי ההנפקה «