עובדי אלומית חוששים: לגין מתכננת העברת הפעילות מחולון לקיבוץ יגור

"מאז נרכש, לא בוצעו בו השקעות" * יו"ר לגין: אין כוונה כזו

עובדי חברת אלומית אריזות, העוסקת בייצור שפופרות אלומיניום, חוששים, כי בכוונת בעלת השליטה בחברה, לגין מקיבוץ יגור, לחסל את רוב הפעילות במפעל היחיד של אלומית, ולהעתיקה למפעל הממוקם בקיבוץ יגור. נציגים מטעם העובדים אמרו ל"גלובס", כי הגיע אליהם מידע שבכוונת בעלי השליטה לעשות זאת ב"שיטת סלאמי", וכבר לפני מספר חודשים רכשה לגין קו ייצור בתחום שפופרות האלומיניום, ומיקמה אותו במפעל בקיבוץ יגור, ולא באלומית בחולון.

העובדים טוענים, כי מאז נרכשה אלומית על ידי חברת לגין, לא בוצעו השקעות חדשות במפעל בחולון, וכן לא נחתם הסכם קיבוצי במפעל, למרות דרישות חוזרות ונישנות של העובדים ושל מועצת פועלי חולון.

לגין, שהיא שותפות של קיבוץ יגור ושל חברה אמריקנית, השתלטה על אלומית בפברואר 94'. באלומית, הנסחרת בבורסה, מועסקים כ-150 עובדים. בעבר נשלטה אלומית על ידי החברה לישראל. לאלומית גם חברות בנות, כגון גור מסננים העוסקת בייצור מסננים לענף הרכב. מחזור המכירות השנתי של החברה עומד על כ-50 מיליון שקל בשנה. ללגין יש מפעל בקיבוץ יגור, העוסק בתחום אריזות הפלסטיקה.

לדברי מיכה קיגל, המשמש יו"ר לגין ויו"ר אלומית, "אין שום כוונה לחסל ולו חלק מהפעילות באלומית. רכשנו את החברה לפני שלוש שנים והפעילות רק הלכה וגדלה. בשלב זה אין שום דיבורים על קיצוץ בפעילותה של אלומית, לטובת לגין". «מאת דוד חיון «עובדי אלומית חוששים: לגין מתכננת העברת הפעילות מחולון לקיבוץ יגור «"מאז נרכש, לא בוצעו בו השקעות" * יו"ר לגין: אין כוונה כזו