עובדי רכב נצרת: סכנת סגירה בעקבות צמצום הרכש לצה"ל

מפעל תעשיות רכב נצרת עלול להיסגר בתוך חצי שנה, בעקבות החלטת משרד הבטחון, להפסיק לרכוש מהמפעל רכב צבאי, ולעבור לרכוש רכב חלופי מארה"ב. כך מזהיר יו"ר ועד העובדים במפעל, ליאון פרץ.

לדבריו, הפסקת הרכש עבור צה"ל תביא לסגירת המפעל ופיטורי 300 עובדיו, אשר יצטרפו למעגל המובטלים הקיים באזור עפולה, מגדל העמק ונצרת עלית.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, מסר כי שורה שלמה של מפעלים הנמצאים במצוקה - כמו ציקלון ומפעלים לייצור מדי צה"ל - סובלים זה תקופה ארוכה מהקטנה משמעותית של הזמנות ממשרד הבטחון.

יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, תקף את שר הבטחון ואמר, כי "למרות החזות הנחמדה, בתקופת שר הבטחון הנוכחי אנחנו מרגישים כיצד משרד הבטחון פוגע באופן שיטתי במפעלים, בעיקר באזורי פיתוח, ומגביר את מימדי האבטלה ביישובים פריפריאליים".

הנהגת ההסתדרות החליטה להכין תוכנית פעולה למאבק נגד משרד הבטחון.

משרד הבטחון מסר בתגובה, כי בחודש ספטמבר השנה הוא הודיע לתעשיות רכב נצרת כי על פי התכניות הנוכחיות של צה"ל אין כיום כוונה להמשיך להצטייד ב"אביר", ובג'יפ "סופה". עוד נמסר, כי צה"ל ימשיך וירכוש כלי רכב טקטיים גם בעתיד, וכי "כוונתנו היא לבחון כל החלופות בחו"ל ובארץ למוצרי מדף מוכחים".

משרד הבטחון אומר, כי ההודעה באה מתוך כוונה להציג בפני המפעל את התמונה כפי שבמשרד רואים אותה, כך שיוכל להיערך בהתאם ויגיב בזמן במאמצים למכירות לשווקים נוספים. «מאת מיכל רוה «עובדי רכב נצרת: סכנת סגירה בעקבות צמצום הרכש לצה"ל «