עודד גולד דוחה טענות מפרק דימונה טקסטיל בדבר הברחת כספים

טוען: תביעתו של שביט מתבססת על עדות שמיעה של בעל עניין

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ישי לויט, הסמיך את עו"ד אילן שביט, המפרק של דימונה טקסטיל, לחקור את עודד גולד, לשעבר מבעלי החברה, בנוגע לחשד לפיו הועברו על פי הוראותיו 900 אלף דולר לחשבון בשליטתו בשווייץ, בעוד שהכספים היו שייכים לדימונה טקסטיל.

השופט לויט קבע, כי אם כתוצאה מהחקירה יגיעו המפרק והכנ"ר למסקנה שיש בידיהם ראיות לכאורה, לפיהן גולד מחזיק או שולט בכספים השייכים לחברה, הם יוכלו לתבוע ממנו את החזרת הכספים. אם הנסיבות יהיו מתאימות, ציין לויט, ניתן אף יהיה להגיש נגד גולד תביעה לנשיאה אישית בכל חובות החברה.

השופט קבע, כי בשלב זה הוא אינו מחייב את גולד להגיש תצהיר לבית המשפט בקשר לחשד המיוחס לו. בשלב זה גם נמנע לויט מלחייב את גולד להחזיר לקופת הפירוק את הכספים האמורים, וכן כל סכום אחר שלפי החשד נטל שלא כדין מן החברה.

הצדדים הגיעו לידי הסכמה, לפיה צו עיכוב היציאה מן הארץ, שניתן נגד גולד בתחילת השבוע, יהיה בתוקף בשלב זה לשלושה חודשים. כמו כן יישאר בתוקף צו המניעה הזמני, האוסר על גולד לבצע כל דיספוזיציה בחשבון אליו הועברו לפי החשד אותם כספים.

השופט רשם את טענתו של גולד, לפיה אין לו כל נגיעה לחשבון זה, ועל כן הצו אינו נוגע או מפריע לו. בתצהיר שהגיש לביהמ"ש, מכחיש גולד מכל וכל את טענותיו של שביט.

לדבריו, שביט מבסס את תביעתו על עדות שמיעה של בעל עניין (חברת דורנייר הגרמנית, שהואשמה על ידי המפרק בניפוח מחירים). גולד מצהיר, כי אין ולא היתה לו כל כוונה לעזוב את הארץ. (תיק פירוק 299/96). «מאת יצחק דנון «עודד גולד דוחה טענות מפרק דימונה טקסטיל בדבר הברחת כספים «טוען: תביעתו של שביט מתבססת על עדות שמיעה של בעל עניין