עושים כסף מווידיאו-קליפים

ערוץ הוידאו-קליפים ויווה (VIVA) בקלן מתפתח לאחת מתחנות הטלוויזיה הרווחיות ביותר בגרמניה. המנכ"ל, דיטר גורני, מצפה השנה לרווח של יותר מ-10 מיליון מר"ג. ויווה מתכננת, בין היתר, תוכנית מלאה של מוסיקה לנוער, והפקת סדרה יומית שלמה באורך של וידאו-קליפ.

גורני מרוצה מאוד מההצלחה הכלכלית של ויווה, שנוסדה על ידי סוני, וורנר מיוזיק, EMI ופוליגרם. ארבעת התאגידים רצו להראות על המרקע קודם כל את הווידאו-קליפים שלהם. בינתיים גילה גם ענף הפרסומת את ויווה כשדה פעולה כדאי, כשמדובר בקהל צעיר שאוהב לקנות. שני הערוצים של ויווה מצאו בשוק הטלוויזיוני, התחרותי, פוטנציאל שטרם מוצה.

ויווה תהיה השנה קבוצת הטלוויזיה היחידה, מלבד "פרו זיבן" PRO SIEBEN, שתשיג רווח בן שתי ספרות, יותר מ-10 מיליון מר"ג. המחזור כולו יעלה על 80 מיליון מר"ג. הרווחיות של החברה, שמעסיקה 175 עובדים, היתה עוד יותר גבוהה, אילו הערוץ החדש לנוער, ויווה שתיים, לא היה גורם להפסד של 10 מיליון מר"ג. השלוחה, שנקלטת בינתיים ב-18 מיליון בתי אב בגרמניה, אוסטריה ושווייץ, מבטיחה לויווה הצלחה גם בעתיד.

בשנה הבאה תתייצב ויווה שתיים מול המתחרה MTV מלונדון - פחות בהפקות עצמיות, ויותר, ובעיקר, בקליפים לקהל יעד של בני 20 פלוס. התפיסה המקורית למסד את ויווה שתיים כתחנת טלוויזיה למוסיקה עבור קהל של בני שלושים ומעלה, לא נתקבלה.

תחנת השידור המקורית ויווה עוד חיזקה את מעמדה המוביל בין משדרי הווידאו-קליפים, מול VH-1 MTV ואוניקס, למרות שהערוץ המוביל הקודם, MTV, מרבה לשדר מאז חודש מרץ קטעי תוכניות גרמניות.

התוכנית המלאה הראשונה לנוער של ויווה שתיים, שתתחיל בשנה החדשה, תכלול מגזינים בהפקה עצמית. הספונסרים יהיו כתבי עת, ביניהם "אמיקה" וחברות של סוני. בנוסף, מתוכננת גם אופרת סבון יומית, שכל קטע ממנה לא יהיה הרבה יותר ארוך מווידאו-קליפ. « «עושים כסף מווידיאו-קליפים «