ערפאת ונתניהו נפגשו - אך לא הצליחו לסיים את ניסוח ההסכם

מבין השרים רק לוי ומרדכי ידעו על קיום הפגישה * הושגה התקדמות בנושא רחוב השוהדה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, נפגשו אמש (ש') בצידו הישראלי של מחסום ארז.

נתניהו אמר היום, כי בפגישה הושגה התקדמות, אך יש נושאים הדרושים דיון נוסף. הוא הביע צער על כך שדבר הפגישה פורסם. לדבריו, מטרת הפגישה הייתה יצירת אמון בין הצדדים. נתניהו אמר גם, כי בחודשים הקרובים יוגברו המאמצים בנושא תהליך השלום, וכי ייתכנו הפתעות בנושא. מקורות פלשתינים אמרו, כי תיתכן פגישה נוספת בין הצדדים.

הפגישה נמשכה חמש שעות, והיא החלה לאחר חצות. במהלכה דנו השניים בהסכם על חברון ובהמשך פריסת צה"ל לאחר הפריסה מחדש. נמסר, כי בפגישה היתה התקדמות בנושא רחוב השוהדה, אך לא הושג סיכום בנושאים אחרים, באופן שיאפשר חתימה בראשי תיבות.

הפגישה החלה לאחר חצות, אחרי סבב שיחות של המתווך דניס רוס עם שני האישים. דניס רוס השתתף בפגישה וכן יועצו של נתניהו, עו"ד יצחק מולכו, סגנו של ערפאת, אבו מאזן, והקולונל מוחמד דחלאן, ראש שירותי הביטחון הפלשתיני ברצועת עזה. דחלאן תיאם את נוהלי עריכת הפגישה עם השב"כ הישראלי.

בפגישה הועלו המחלוקות המרכזיות המונעות את חתימת ההסכם, בעיקר הסיור המשותף במערת המכפלה, פתיחת רחוב השוהדה ונסיגת ישראל משטחים נוספים אחרי הפריסה מחדש. נמסר, כי נתניהו הסכים להתחייבות רק למועד נסיגה אחת מתוך השלוש שישראל אמורה לבצע.

ד"ר נביל שעת' אמר היום, כי הפגישה היתה פוריה, וכי כעת נותר רק נושא אחד שנוי במחלוקת - לוח הזמנים לנסיגות הנוספות בשטחים. שעת' אמר, כי הפגישה הסתיימה סמוך לשעה שבע בבוקר.

גם אנשי לשכתו של נתניהו לא ידעו על הפגישה. לפני שיצא, הודיע נתניהו על הפגישה לשר הביטחון, יצחק מרדכי, ושר החוץ, דוד לוי. הבוקר אמר דוברו של נתניהו, כי לא ידוע לו על הפגישה. אולם, לאחר ששוחח עם נתניהו, אישר את קיומה.

האפשרות לעריכת הפיסגה עלתה בפגישת ערפאת ורוס אתמול בעזה. הפגישה נמשכה כשעתיים וחצי. במסיבת עיתונאים זמן קצר אחר כך אמר דניס רוס, כי הצדדים אינם רחוקים מהסכם על חברון, אך יש מספר דברים המעכבים את החתימה. כשנשאל רוס מה הדברים המעכבים את ההסכם, אמר: "תפקידי אינו למנות את הפרטים המונעים קיום חתימה על ההסכם אלא לפעול ככל יכולתי להביא את הצדדים לחתימה על ההסכם". ערפאת אמר: "אנו ממשיכים לבדוק את הפרטים המדוייקים של ההסכם. אני מקווה שניתן יהיה להגיע לחתימה בקרוב".

בין נציגי ישראל ונציגי הפלשתינים התנהלו גם היום דיונים על נוכחות המשקיפים הזרים אחרי הפריסה מחדש בעיר. לפי התוכנית, יוצבו בעיר עוד 180 משקיפים. כעת יש בחברון מנורווגיה, ואחרי חתימת ההסכם יוצבו משקיפים גם מדנמרק, שבדיה, שווייץ ותורכיה. « «ערפאת ונתניהו נפגשו - אך לא הצליחו לסיים את ניסוח ההסכם «מבין השרים רק לוי ומרדכי ידעו על קיום הפגישה * הושגה התקדמות בנושא רחוב השוהדה