צ'ובאיס: המשבר האסיאני - האיום הקשה ביותר על הרפורמות ברוסיה

הריבית ברוסיה הועלתה שוב, כדי לבלום בריחת ההון

סגן ראש ממשלת רוסיה, אנטולי צ'ובאיס, אמר בשבת כי אי-היציבות בשוקי הכספים באסיה היא האיום המשמעותי ביותר לרפורמה הכלכלית ברוסיה.

מדד המניות העיקרי של בורסת מוסקבה איבד כ-%30 מתחילת השנה. ביום ו' העלה הבנק הרוסי הממלכתי את שערי הריבית בפעם השלישית מאז נובמבר, כדי לחזק את הרובל שנחלש עקב בריחת ההון משוקי המניות והאג"ח ברוסיה.

צ'ובאיס, לשעבר שר האוצר הרוסי, שוחח עם כתבים כאשר חזר מהפורום הכלכלי בדאבוס, ואמר: "חשוב מאד להבין במלואה את הבעיה במזרח אסיה, ההרגשה שלי היא שזו הסכנה הגדולה ביותר לרוסיה בשנה זו."

צ'ובאיס התייחס בביטול לאפשרות של פיחות הרובל. לדבריו, בשעה ש-1.8 מיליארד דולר במטבע זר זרמו אל מחוץ לרוסיה בינואר, הרי ש-1.2 מיליארד נכנסו.

משקיעים ואנליסטים אומרים כי בעיותיה של רוסיה הן פנימיות בעיקר. הפרלמנט עוד צריך להעביר את תקציב השנה, ושיטת גביית המיסים ברוסיה אינה מראה סימני שיפור.

ביום ו' הודיע הבנק של רוסיה על העלאת שער ריבית הלומברד שהוא גובה מהבנקים מ-%36 ל-%42 החל ממחר (ב'). הוא גם העלה מ-%28 ל-%42 את ריבית המימון מחדש (ריפו) שגובים הבנקים זה מזה.

צ'ובאיס אמר: "המצב אינו פשוט. איננו יכולים לומר שכעת, כשינואר הסתיים, הסתיימו גם הבעיות הכלכליות של רוסיה.

עם זאת, המצב בשוקי הכספים אינו כה גרוע כפי שהיה בדצמבר ובנובמבר. הפעם יש יותר תחושות מאשר סיבות יסודיות". «בלומברג, מוסקבה «צ'ובאיס: המשבר האסיאני - האיום הקשה ביותר על הרפורמות ברוסיה «הריבית ברוסיה הועלתה שוב, כדי לבלום בריחת ההון