צה"ל מתכנן מענק שחרור של 31 אלף שקל לקרביים - פי 2.5 מחיילי העורף

צה"ל מגבש הצעה להגדלת מענק השחרור לחיילים ביחידות קרביות, ולהעמידו על 31 אלף שקל - כמעט פי שניים וחצי מהמענק הניתן לחיילים ביחידות העורף. ההצעה נדונה בשבוע שעבר בפגישה בין סגן ראש אכ"א, תא"ל און רגוניס, לבין נציגי אגף התקציבים באוצר.

אנשי משרד האוצר מתנגדים להצעה, וסבורים כי הפער שמבקש הצבא ליצור בין הלוחמים לבין החיילים המשרתים בעורף גדול מדי. הגדלת המענק לחיילים קרביים תחייב גם שינוי בחוק חיילים משוחררים.

אכ"א מגבש שורה של הטבות לחיילים ביחידות הקרביות, כדי לעודד שירות קרבי, כשהמסר העיקרי לצעירים ולציבור הישראלי הוא "חייל לוחם מקבל פי שניים". על פי חוק חיילים משוחררים שנכנס לתוקף בשנה שעברה, מקבל כל חייל עם שחרורו מצה"ל מענק של 15,800 שקל.

בצה"ל סבורים כי סכומי המענק צריכים להיות שונים ולשקף את תרומתם של החיילים המשרתים ביחידות הקדמיות. אגף כוח אדם הציג לאוצר טבלה הכוללת שלוש רמות של מענקים: לחיילים המשרתים בעורף 13,680 שקל, לחיילים תומכי לחימה הנמצאים בקווים הקדמיים - 21 אלף שקל (פי אחד וחצי) וללוחמים - 31 אלף שקל.

בנוסף מתכננים באכ"א להעניק לחיילים קרביים שובר שתמורתו יוכלו ללמוד בקורס הכנה למבחן פסיכומטרי בעלות של 400 שקל בלבד. אכ"א גם נמצא במשא ומתן עם חלק מהאוניברסיטאות לאפשר מתן עדיפות לחיילים קרביים בקבלת מלגות, ולפתוח בפניהם ערוץ קבלה מהיר לחוגי לימוד שונים ללא הגבלה מכסה. « הארץ«צה"ל מתכנן מענק שחרור של 31 אלף שקל לקרביים - פי 2.5 מחיילי העורף « « הארץ«צה"ל מתכנן מענק שחרור של 31 אלף שקל לקרביים - פי 2.5 מחיילי העורף «