קבוצת קסטנבאום מארה"ב - בראש אחת מ-3 המתמודדות על רכישת חנ"ל מהמדינה

נמצאת בבעלות חרדים מארה"ב; סיכמה על שיתוף פעולה עם לבייב

קבוצת קסטנבאום, המורכבת ממשקיעים יהודיים-חרדיים מארה"ב, עומדת בראש אחת משלוש הקבוצות המתמודדות במיכרז לרכישת חנ"ל (חברת הנפט הלאומית) מהמדינה. כך נודע ל"גלובס". בקבוצה המתמודדת על חנ"ל גם שותף איש העסקים הישראלי יצחק אלוש, המקורב לעיסקי לב לבייב, ושבעבר היה שותף עם לבייב לנסיונותיו להשתלט על חברת יואל.

קבוצת קסטנבאום מעורבת בעיקר בעיסקי נדל"ן בארה"ב ובמדינות אחרות. עד היום היא לא היתה מעורבת בעסקים בישראל. אלוש מסר ל"גלובס", כי הוא וקבוצת קסטנבאום מתחייבים להמשיך ולהשקיע בחיפושי נפט בחו"ל ובארץ, אם הקבוצה תזכה במיכרז, שיוכרע בשבועות הקרובים. לדבריו, הקבוצה תשים דגש על שיתוף פעולה בחיפושי נפט בארץ, בעיקר בים המלח, במשותף עם חברות זרות בעלות ניסיון בתחום.

אלוש גילה, כי סיכם באחרונה עם לבייב על שיתוף פעולה עתידי בתחום חיפושי הנפט, אם קבוצתו תרכוש את חנ"ל. שיתוף פעולה זה ייצא לפועל באמצעות %27.5 ממניות יואל, שמחזיק לבייב.

בשלב זה נראה, כי כל שלוש הקבוצות (ובהן נפטא ורציו) מתכוונות להשתתף במיכרז, למרות אכזבתן מדרישת רשות החברות הממשלתיות להעביר תמלוגים בשיעור %7, אם יימצא נפט בזיכיון הקידוחים בו שותפה חנ"ל בקונגו. לדברי אלוש, החברה התאכזבה גם מהוצאת זיכיון הקידוחים ברמת הגולן, אך בכל זאת תשתתף במיכרז.

עם זאת, ציינו גורמים בקבוצות, כי כאשר יגישו את הצעותיהם, הם יקחו בחשבון את הדרישה לתמלוגים בקונגו ואת עניין רמת הגולן. «מאת דוד חיון «קבוצת קסטנבאום מארה"ב - בראש אחת מ-3 המתמודדות על רכישת חנ"ל מהמדינה «נמצאת בבעלות חרדים מארה"ב; סיכמה על שיתוף פעולה עם לבייב