קו-אופ צפון/היפרשוק תפתח סניפים למיגזר החרדי

החברה גם מנהלת מו"מ להחדרת מותג פרטי של מים מינרליים

קו-אופ צפון/היפרשוק נכנסת לפעילות במיגזר החרדי. כך נודע ל"גלובס". הרשת תפתח מספר סניפים, כאשר הראשון בהם מתוכנן להיפתח, ככל הנראה, בירושלים.

קו-אופ צפון/היפרשוק תהיה הרשת השלישית הנכנסת לתחום זה, לאחר שקו-אופ הריבוע הכחול הקימה את רשת "שפע מהדרין" למיגזר החרדי ואילו רשת שופרסל/היפרכל רכשה את "ברכת רחל" ו"יד עזרא", שעל בסיסן והקימה את הרשת החרדית שלה.

לריבוע הכחול 3 חנויות "שפע מהדרין" בבני ברק, באשדוד ובבאר-שבע. החנות ה-4 תיפתח בקרוב בירושלים וה-5 - בפתח-תקווה. בעתיד הקרוב מתוכננת פתיחתן של שתי חנויות נוספות. לשופרסל שתי חנויות בירושלים, בגבעת שאול, וחנות אחת בבני ברק.

בענף אומרים, כי קיים פוטנציאל גדול בתחום רשתות המזון למיגזר החרדי, אולם קיים מחסור חמור בנדל"ן פנוי בתוך השכונות החרדיות. מכירות המזון לסקטור החרדי מהוות כ- %5 ממכירות המזון בשוק המקומי, הנאמדות ביותר מ-10 מיליארד דולר בשנה.

מנכ"ל קו-אופ צפון/היפרשוק, דורון קשוב, סירב להגיב לידיעה.

% % %

בתוך כך נודע, כי קו-אופ צפון/היפרשוק מנהלת מו"מ להכנסת מותג מים מינרליים לחנויות הרשת. המו"מ מתנהל עם קבוצת רוקסן הצרפתית, המייצרת עבור סופר פארם את מותג המים המינרליים הפרטי שלה, "לייף".

מזה זמן מתנהלים מגעים לרכישת חלקן של כלל (%25) ותנובה (%25) בקו-אופ צפון/היפרשוק. בהקשר לכך הוזכר איחוד אפשרי עם גרינברג של איש העסקים אליעזר פישמן או רכישה ע"י אגודת קו-אופ צפון, המחזיקה ב-%50 מן הרשת. נודע, כי המו"מ אינו מתקדם, על רקע מחלוקת על הסכום שדורשות כלל ותנובה עבור חלקן.

קשוב הכחיש קיום מו"מ בין הרשת לבין קבוצת גרינברג. לדבריו, אם קיים מו"מ בין רשת גרינברג לבין מחזיקי המניות בחברה, הוא לא יודע דבר על כך. תוכניות ההתפתחות של קו-אופ צפון, נכון להיום, מבוססות על 85 הסניפים הקיימים ועל הסניפים שאמורים להיפתח, ולא על צירוף סניפי רשת גרינברג - דברי קשוב. «מאת זהבה דברת «קו-אופ צפון/היפרשוק תפתח סניפים למיגזר החרדי «החברה גם מנהלת מו"מ להחדרת מותג פרטי של מים מינרליים