קומפאק מתכננת להיכנס לשוק המחשבים הביתי בישראל

החברה תמכור בישראל ב-99' ב-250 מיליון דולר

חברת קומפאק מתכננת להיכנס לשוק המחשבים הביתי בישראל, בו נמנעה עד כה לפעול. כך מסר עמית מתיתיה, מנהל שיווק קומפאק ישראל. לדבריו, מכירותיה הכוללות של קומפאק בישראל יסתכמו בשנת 99' ב-250 מיליון דולר, אולם אלה נעשות בעיקר בתחום האירגוני והממשלתי.

לדבריו, עד היום קומפאק נמנעה מכניסה לשוק הצרכני, משום שבשוק המחשבים הישראלי אין תודעת מותג, אולם כעת נוצרת הזדמנות משום ששיעור החדירה הגבוה של מחשבים אישיים בישראל (%45) מייצר שוק של מחשב נוסף למשפחה. במסגרת זו קומפאק שוקלת שתי דרכים. האחת היא שימוש בבסיס הלקוחות העיסקיים, ובאמצעותם כניסה לשוק הביתי.

השניה מעניינת יותר: לשווק מחשבים ניידים בתור מחשבים פרטיים משניים (לצד המחשב השולחני הראשון במשפחה). מתיתיה מסביר: "כ-%20 המהמחשבים האישיים בעולם הם מחשבים ניידים, ואילו בארץ הם מהווים רק %10 מהשוק, ומתוך זה רק %1 מהמחשבים הביתיים הם מחשבים ניידים. דבר זה מהווה ניגוד עצום לשוק הסלולרי בישראל".

בקומפאק מתכננים להציע מחשבים ניידים למשפחות, ועל ידי כך לפתור בעיות רבות בשימוש הביתי. מחשב נייד אינו תופס מקום רב ואין צורך להחליט היכן להעמידו בבית או בדירה. גם האפשרות להעבירו בקלות ממקום למקום יכולה לשמש פתרון לבעיה משפחתית, שכן ניתן להעבירו מחדר הילדים, למטבח, לסלון ולחדר השינה. מתיתיה העריך שככל הנראה כבר השנה תיכנס קומפאק לשוק הצרכני, אם כי תוכנית החדירה עדיין לא הוגדרה סופית.

רוני ליפשיץ, יוסטון