קומפאק תקנה את דיגיטל בעיסקת 9.6 מיליארד דולר במזומן ומניות

העיסקה הגדולה מעודה בהיסטוריה של ענף המיחשוב תיצור סגנית חדשה לי.ב.מ., ומעצמת מיחשוב בטכנולוגיית "ווינטל", לעסקים

חברת המחשבים החמישית בגודלה בעולם, והיצרנית מס' 1 בעולם של מחשבי פי.סי., קומפאק קומפיוטר, הודיעה היום (ב') שהיא תרכוש את חברת דיגיטל אקוויפמנט קורפ בעיסקת מזומן ומניות בשווי 9.6 מיליארד דולר. מחיר זה מגלם פרמיה של %32 ביחס לשוויה הבורסאי של דיגיטל ביום ו' שעבר.

קומפאק תשלם 30 דולר במזומן ו-0.945 מניות שלה תמורת כל מניית דיגיטל, וביחד 60 דולר לכל מניה של דיגיטל. שער מניה זו בתום מסחר יום ו' בניו יורק היה כ-46 דולר. קומפאק תנפיק כ-150 מיליון מניות חדשות למימון הקניה, ותשקיע בה 4.8 מיליארד דולר במזומן.

קומפאק היא ענקית המכירות לשוק הפרטי. היא מתמחה בשיווק מערכות מבוססות "ווינטל" - שילוב של חומרת המעבד של אינטל ותוכנת החלונות של מיקרוסופט. אחרי שכבשה את פסגת השוק הזה (חברת השנה של "פורבס"), פתחה קומפאק במדיניות אגרסיבית של השתלטות על שוק הפתרונות למיחשוב הארגוני, שבאופן מסורתי שימן את גלגליהן של חברות ותיקות ושבעות יותר. יבמ, למשל.

בדרך להשגת היעד, כבש אקהרד פפייפר (Pfeiffer, ממוצא גרמני), נשיא קומפאק המסתער, משלט חשוב מאוד: דיגיטל, ענק בתחום המיחשוב הארגוני. דיגיטל מביאה לקומפאק באחת את כל מה שלא היה לה: מעבד רב-עוצמה לתחנות עבודה (ה"אלפא", המעבד בטכנולוגיית 64 ביט) ורשת מובילה של מרכזי שירות ואינטגרציה של מערכת ההפעלה חלונות אן.טי (וגם מערכות הפעלה יוניקס, ההולכות ומפנות את מקומן לאן.טי), הפרושה ב-80 מדינות מפתח. פרושה היטב, לעומק.

זו העיסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של תעשיית המיחשוב, ולא רק בכסף. בכך, הופכות השתיים לתאגיד המיחשוב השני בגודלו בעולם. ולא שיש להן בעיה עם המובילות האחרות: מיקרוסופט מספקת לשתיים את הפלטפורמה המדוברת, אן.טי, המאיימת להדביר כל טכנולוגיה אחרת בתחום המיחשוב הארגוני, ואינטל, שכבר הודיעה על איחוד הכוחות עם דיגיטל בכל מה שנוגע לייצור מעבד ה"אלפא".

התאגיד הזה, ילמד את העולם פרק חדש, פרק ההמשך ל"ווינטל", בגירסה הארגונית, של שיתוף טכנולוגיות מוכוונות שוק מטרה. ייעודיות מצד אחד, וכאלה הנשענות על פורמטים פופולריים וסטנדרטיים מצד שני - מה שמחליש מאוד את המתחרות האחרות, כל אחת וערימת הפתרונות הייעודיים הלא-סטנדרטיים שלה.

שורה תחתונה: צפויה סערה. מנהלי מיחשוב בארגונים צפויים להסתער על חליפת המיחשוב החדשה שתצא מפס הייצור ומרכזי השירות של הגוף החדש הזה, קומפאק-דיגיטל. זה פותר להם המון בעיות.

שורה תחתונה נוספת: כרגע, אין כאן איום בטווח הקצר על מיקרוסופט ואינטל, הממשיכות לספק לשתיים את הבסיס הטכנולוגי. לטווח ארוך, מי יודע - עם כוח כזה הם יכולים לשנות את השוק בעתיד. הן לא ימהרו, זה בטוח. הן קודם צריכות להספיק למכור את כל מה שהן יכולות, אבל ביל גייטס, שים לב, אתה לא לגמרי לבד.

רק לפני 6 חודשים רכשה קומפאק את חברת טאנדם קומפיוטרס, שגם היא מתמחה במיחשוב אירגוני, וגם לה זרוע שיווקית מסועפת, בעיסקת מניות בשווי 3 מיליארד דולר.

מאגר המזומנים הפנוי של קומפאק התרחב ברבעון השלישי של 97' ל-4.84 מיליארד דולר, וקומפאק תרה אחר רכישות בקצה העליון של שוק המיחשוב האירגוני מצד אחד, ואחר רכישות יצרני פי.סי קטנים ממנה, מצד שני. «אלון גל, רויטרס «קומפאק תקנה את דיגיטל בעיסקת 9.6 מיליארד דולר במזומן ומניות «העיסקה הגדולה מעודה בהיסטוריה של ענף המיחשוב תיצור סגנית חדשה לי.ב.מ., ומעצמת מיחשוב בטכנולוגיית "ווינטל", לעסקים