קונסורציום ישראלי מתמודד על אימונים אלקטרוניים לטייסים באוסטרליה

בקונסורציום חברות רפא"ל, בי.וי.אר ומפעל מל"מ של תע"א

קונסורציום ישראלי, בו משתתפים רפא"ל, מפעל מל"מ של התעשייה האווירית וחברת בי.וי.אר, מתמודד במיכרז של משרד ההגנה של אוסטרליה להקמת איזור אימונים אלקטרוני למטוסים. כך נודע ל"גלובס".

אם ההצעה תזכה במיכרז, רפא"ל תהיה הקבלנית הראשית בפרוייקט, והיקף העבודה יתחלק בין החברות הישראליות והחברות האניוול ו-SCS האוסטרליות, שיספקו לפרוייקט את התמיכה הלוגיסטית. היקף המיכרז הוא יותר מ-100 מיליון דולר, ובמתכונתו המורחבת הוא עשוי להגיע ל-120 מיליון דולר.

מול הקונסורציום הישראלי מתמודדים במיכרז קיוביק, I.E.C, לוקהיד-מרטין ולוראל. המיכרז פורסם לראשונה לפני 4 שנים, והוא עוסק בהקמת שדה מטווחים אלקטרוני, לאימון מטוסי קרב מתקדמים מול איומי אש נ"מ, טילי קרקע-אוויר, איומי לוחמה אלקטרונית ואמצעי שיבוש.

ההצעה הישראלית כוללת שילוב מערכות קרקעיות של רפא"ל לדימוי אמצעי לוחמה אלקטרונית; אמצעים אוויריים מפיתוח מל"מ, כולל חומרה מוטסת; ותוכנה של בי.וי.אר הכוללת אלגוריתמים מתקדמים. אחד מהאלמנטים העיקריים בהצעה הישראלית הוא מערכת "אהוד" של בי.וי.אר, לאיסוף הנתונים המשודרים למטוסים, מהאמצעים הקרקעיים המדמים את איומי האויב.

מקורות בהנהלת בי.וי.אר מסרו ל"גלובס", כי מתקיימים מגעים עם שתי מדינות בברית נאט"ו, המתעניינות במערכת, בהמשך לרכישתה ע"י צרפת ומדינה אחרת במערב אירופה. לדבריהם, מדינות נאט"ו שואפות לסטנדרטיזציה באמצעים שהן מפעילות, ומעדיפות לרכוש מספק יחיד ולא מיצרנים שונים. «מאת דרור מרום «קונסורציום ישראלי מתמודד על אימונים אלקטרוניים לטייסים באוסטרליה «בקונסורציום חברות רפא"ל, בי.וי.אר ומפעל מל"מ של תע"א