קרן ההשתלמות למהנדסים לא תתמוך בהקצאה הפרטית של ז'ק בר בבנק כרמל

רז: ההדחה אינה קשורה להאשמות בניגוד אינטרסים בעניין הבנק

סערת רוחות קשה התחוללה אמש (א') באסיפה הכללית של קרן ההשתלמות למהנדסים. לאחר חילופי דברים קשים בין יו"ר הקרן, משה ריטוב, ונציג המהנדסים, בעלי מניות ב', יצחק רז, לבין מנכ"ל הקרן, אלי כהן-כגן, הודיע רז לכהן-כגן כי הוא מפוטר.

רז מסר היום (ב') ל"גלובס", כי לא פיטר את כהן-כגן על דעת עצמו, אלא בהחלטה של 8 מתוך 10 הדירקטורים. כהן-כגן כיהן בתפקיד כחודש בלבד. באופן זמני מונה אריה סויפר לתפקיד.

רז הכחיש הערכות, כי המניע להדחה היה בחילוקי דעות ביניהם בנושאים הקשורים לבנק כרמל. רז דחה האשמות, לפיהן פעל בניגוד אינטרסים כאשר הצביע כדירקטור בבנק כרמל בעד ההצעה לאפשר הקצאה פרטית לבעל השליטה בבנק, ז'ק בר, בעוד הוא מייצג את הקרן בדירקטוריון, וזו טרם גיבשה עמדה בנושא.

קרן ההשתלמות למהנדסים מחזיקה בכ-%7 ממניות בנק כרמל. ל"גלובס" נודע, כי רשות החברות, שלה כ-5 נציגים בדירקטוריון הקרן, נאלצה להתערב ולהנחות את ראשי הקרן לקיים דיון בנושא ההקצאה, כדי לגבש עמדה.

רז וריטוב מסרו ל"גלובס", כי הקרן לא תתמוך בהקצאה הפרטית באסיפה הכללית שמכנס בנק כרמל ב-8 בינואר. לדברי רז, אין כל סתירה בין ההצבעה שלהם בעד ההקצאה בתפקידם כדירקטורים לבין התנגדותם כראשי הקרן. "כדירקטור, סברתי שההקצאה הפרטית היא לטובת הבנק", אמר רז. "מבחינת הקרן החלטנו, כי מוקדם לקבוע אם המהלך הוא לטובתנו, וזאת מאחר שאין עוד די נתונים על העיסקה למיזוג עם בנק הספנות, ולא נבדקו אפשרויות גיוס ההון האחרות. עם זאת, אנחנו סבורים, כי העיסקה למיזוג עם בנק הספנות היא לטובת הבנק ולנו כבעלי מניות".

לדברי רז, רק לאחר שפרופ' סווארי יסיים את הליך הדיו דיליג'נס של בנק הספנות ויגובשו כל פרטי העיסקה, תוך בחינת אלטרנטיבות גיוס ההון, תקבע הקרן את עמדתה. בכל מקרה, הסיכום לא יתקבל עד ה-8 בינואר, ולכן באסיפה זו, תתנגד הקרן להקצאה. «מאת אורנה רביב «קרן ההשתלמות למהנדסים לא תתמוך בהקצאה הפרטית של ז'ק בר בבנק כרמל «רז: ההדחה אינה קשורה להאשמות בניגוד אינטרסים בעניין הבנק