ראש עיריית טבריה: יזמים מחו"ל ורשתות דן והייאט מעוניינים בהקמת בתי מלון בעיר

שרון: נעודד הקצאת קרקעות ללא מיכרז לרשתות זרות המעוניינות להשקיע

ראש עיריית טבריה, יוסי פרץ, גילה בסוף השבוע, במהלך ביקורו של שר התשתיות, אריאל שרון, בעיר, כי יזמים מחו"ל ומהארץ מעוניינים להקים בתי מלון חדשים בעיר. לדבריו, בני משפחת פריצקר - מיליארדרים יהודים מארה"ב - מעוניינים להקים בתי מלון בטבריה, וכן מתעניינים בכך רשתות דן והייאט ויזמים מאוקלהומה שבארה"ב ומצרפת.

פרץ אמר, כי החברות הזרות מעוניינות להקים בתי מלון באמצעות הקצאת קרקעות על ידי מינהל מקרקעי ישראל ללא מיכרז, כדי לזרז את התהליכים. לדבריו, היפנה את כל היזמים למשרד התיירות, והוא מצפה מהמינהל לגלות גמישות.

שרון אמר, כי משרד התשתיות יעודד הקצאת קרקעות ללא מיכרז לרשתות זרות, שמעוניינות בכנות להשקיע בארץ. הוא ביקש ממנכ"ל מינהל מקרקעי ישראל, ברטי ברודו, לבדוק את הנושא במשותף עם משרד התיירות.

פרץ מסר, כי לעירייה יש תוכנית המאפשרת כמעט מיידית יציאה למיכרזים והתחלות בנייה של 5,000 חדרי מלון באזור התיירות הצפוני, על שפת הים. התוכנית עברה, לדבריו, את כל הוועדות והאישורים הנחוצים. הוא הוסיף, כי בטבריה הולך ומחריף המחסור בחדרי מלון, והדבר בולט במיוחד לקראת שנת 2000, בה צפויה תנועה צליינית תיירותית גדולה.

ברודו אמר, כי המינהל נערך לפרסם בשבועות הקרובים מיכרזים לשלושה מיתחמים נפרדים באזור התיירות הצפוני בטבריה, אשר יאפשרו בסך הכל הקמת כ900 חדרי מלון. מעבר לכך, מתנהל מיכרז נוסף, שבעבר לא הוגשו אליו הצעות, להקמת 1,200 חדרי מלון במיתחם אחד. לדברי ברודו, המיכרז לא הצליח בשעתו עקב מתיחות קשה בצפון.

פרץ התלונן בפני שרון על הקפאת התקציב להכשרת הכביש העורקי ולהשלמת עבודות הפיתוח באזור התיירות הצפוני. לדבריו, הוקפא סכום של כ-10 מיליון שקל. שרון הורה במהלך הביקור לכל נציגי הרשויות הנוגעות בדבר להזרים לאלתר את הסכום הנדרש.

במהלך הביקור גם נתן שרון אור ירוק להתחיל בהקמת מכון טיהור חדש לטיפול בשפכי העיר טבריה. נציגי מקורות והעירייה ציינו, כי ללא הקמת המכון, לא ניתן לפתח את אזור התיירות הצפוני. העירייה נערכת לפרסם מיכרז בינלאומי להקמת המכון. עלות הקמתו היא כ-50-40 מיליון שקל. «מאת דוד חיון «ראש עיריית טבריה: יזמים מחו"ל ורשתות דן והייאט מעוניינים בהקמת בתי מלון בעיר «שרון: נעודד הקצאת קרקעות ללא מיכרז לרשתות זרות המעוניינות להשקיע