רו"ח אלמגור מתמזג עם דרמןגווילי-נהרדעא מחיפה; שלמה זיו מתמזג עם הרו"ח של אמות

תיקי אמות ומבטחים יעברו כנראה לרואי חשבון ממשרד זיו במקום משרד רונן

משרד רואי החשבון אלמגור הודיע היום (ד') על מיזוגו עם משרד רואי החשבון החיפאי דרמן-גווילי-נהרדעא. במקביל, הודיע היום משרד שלמה זיו על מיזוגו עם משרד י. רונן.

למשרד דרמן כ-20 עובדים, ובין היתר הוא מטפל בחברות הבורסאיות קפריס ואפזק. המשרד המאוחד כבר קיבל לטיפולו את החברה הבורסאית ש. בר.

מטרתו של המיזוג היא לבסס את נוכחותו של משרד אלמגור בחיפה, לאור מגמה דומה של שורת משרדים אחרים. במסגרת זו, כבר התמזגו משרדי סומך-חייקין, קוסט-לב-ארי-פורר וברייטמן עם משרדים בחיפה, ומשרד גדול נוסף מנהל מגעים מתקדמים למיזוג דומה.

משרד י. רונן, בראשותו של רו"ח אלי להט, מונה 12 עובדים. המשרד הוא הרו"ח של חברת אמות השקעות, קרן מבטחים, חברת גמול, קרן הפנסיה של פועלי הבניין, קרן הפנסיה לעובדים חקלאיים וגופים נוספים הקשורים להסתדרות.

לאחר גילוי פרשת המעילה המיוחסת ליוסף טופול, חשב אמות לשעבר, נמתחה ביקורת קשה על הביקורת בחברת אמות. גורמים מקצועיים טענו, כי המעילה המיוחסת לטופול נעשתה לכאורה בצורה פרימיטיבית, והרו"ח אמור היה לגלות אותה בקלות יחסית. לעומת זאת אמרו מנהלי אמות, כי אין להם טענות כלפי להט.

לאחר גילוי הפרשה, מונה משרד זיו לבדוק את הנעשה באמות, ולמעשה עבד כרו"ח משותף בחברה. במקביל נודע אז, כי משרד רונן מבקר את חשבונות מבטחים, למרות ששותף בכיר לשעבר במשרד הוא מנהל הכספים של הקרן. מבטחים מסרה, כי אינה רואה כל חשש לניגוד עניינים במצב זה. להט לא הגיב על כל הטענות שהועלו בזמנו.

על פי ההערכות, מיזוג משרד רונן עם משרד זיו הוא למעשה העברת תיקי הביקורת העיקריים של המשרד לידי שלמה זיו.

ככל הידוע, רואי חשבון ממשרד זיו הם שיטפלו מעתה בתיקי אמות ומבטחים. בזמנו נטען, כי למשרד רונן מספר לקוחות גדולים יחסית לגודל המשרד, אך המיזוג עם משרד זיו יפתור גם בעיה זו, אם היתה קיימת. «מאת איתמר לוין «רו"ח אלמגור מתמזג עם דרמןגווילי-נהרדעא מחיפה; שלמה זיו מתמזג עם הרו"ח של אמות «תיקי אמות ומבטחים יעברו כנראה לרואי חשבון ממשרד זיו במקום משרד רונן